Budafoki út környékének forgalomcsillapítása

2020 nyarán elkezdődik a tesztidőszak! Sok év tervezés után végre a gyakorlatban is kipróbálhatjuk, amit a környékbeliekkel közösen kitaláltak a szakértők, és eltűnhet az átmenőforgalom egy része a Budafoki útról. Úgy sikerül minden, ahogy a szakértők remélték? Tényleg a sétálóké, biciklizőké lesz az utca?
"
A HÍREK között megismerkedhetsz a változtatás részleteivel, augusztus 28-tól pedig közzétesszük kérdőívünket, hogy a tapasztalataidat is megoszthasd velünk!
Vegyél részt Te is a közös gondolkodásban!



HELY
XI. Kerület, Budafoki út
(208 értékelés)
Értékelem a projektötletet

Kártyaszám:
Születési év:
Másik kártyával szeretnék szavazni
2020/08/09 - 21:50

Nagyon jó lenne, ha nem a benzingőzt kéne szívnunk, csökkenne a zajterhelés és végre el lehetne férni a járdán. Végre nem csak az autósokra gondolnak! Teljes szívemből támogatom.

Válasz

2020/08/11 - 14:47

Létező legnagyobb őrültség! Lassan minden Dél/Közép-Buda (Móricz és környéke vagy azon áthaladni kényszerűlők) <-> Észak-Buda/Pest autós közlekedési út megszűnik!

Ezzel a Budafoki érintett szakasza teljesen kiesik. Gyakorlatilag mellékutca lesz.
Bartók már rég csak egy sáv a villamosmegállók áthelyezése óta, plusz biciklisávval szűkített.
Móriczon a Karinthy végénél szűk, zebra, lámpa, állandó a dugó, ha át akarna jutni valaki a Bartókra.
Villányin frissen sebességkorlátozás és bicikliutas szűkítés, pedig busz is jár az elején.
És persze a Villányi BAH-Hegyaljára hord rá, ahol az autópálya érkezik, tehát eleve beállt.
Ha meg nem az, akkor a Széll Kálmán és a körút északi szakasza, ami önmagában beállt.
Ha még mindig északnak tartanál, akkor a Margit hídra és alá ráhordó sávokba kerülsz, amik szintén beálltak.

Van még a BME rakpart, ahol szintén már csak egy sáv van és folyamatos ki-beparkolás.
Majd a felső Gellért rakpart, ami bevisz a Várbazárhoz és a Klark Ádám körforgalomra, majd a Fő utca/Bem felső rakpart, ami régóta egy sávra szűkített már, plusz bicikli az elején. Vagy ismét csak a Széll Kálmánra tudsz menni a Krisztina körúton.

Vagy az alsó rakpart, amire ha rá akarsz hajtani, akkor legkésőbb a Petőfi hídnál kell megtenned a Karinthy irányából, ami a hídra hord rá, tehát beállsz azok közé, akik amúgy is nehezen jutnak át a Dunán. Utána pedig gyakorlatilag a Halász utcáig fel sem tudsz jönni és állsz egy sávban mindenkivel, aki Északnak tart.

Persze valahol átmehetsz Pestre. Petőfi hidat már írtam előbb. Szabadság/Ferencz József híd? Kálvin tér, egy sáv, bicikli, troli, rengeteg lámpa... szóval áll.
Erzsébet híd? A Rákóczi út végig áll a M7/Hegyalján át érkező Nyugat-Keleti forgalommal, pedig te csak a pesti rakpartra igyekszel, hogy mehess észak felé.
És a Parlamentnél ott van még két lámpa, ami visszafogja az egészet, mindkét irányba..
Mi legyen, Deák tér (majd Váci út)?

Van bárki aki kocsival jár a városban, amikor ilyen ötletek születnek?
És nem csak passzióból járnak a "csúnya gazdag emberek" kocsival.
Szűkítik a kapacitásokat, mert "jaj zajos és büdös".. Néhány év múlva meg majd növeljük, mert "hú, hát nem vettük észre, hogy terjed a villanyautó, ami csendes és tiszta" ? Viszont annak is kell út, parkoló, stb.

És akkor még nem is szedtem elő, hogy mennyi pénzt fizetnek be az autósok az üzemanyag, súly/teljesítmény, parkolás és már követni sem tudom, milyen címeken.

Válasz

2020/08/12 - 09:21

A Budafoki út környékének forgalomcsillapítása már most egy igen különleges helyzetet idézett elő. Az eddig "csak" szigorúan véve mellékutcaként szerepet vállaló
Vak Bottyán utca forgalma markánsan megnőtt. A növekedés nemcsak az átmenőforgalmat jelenti csupán, hanem a parkolóhelyet kereső környéken lakók többszöri
próbálkozását is, ami ha jól belegondolunk nem csökkenti sem a zajterhelést, sem az üzemanyaggőzt. Mindegy, mert hát az nem a Budafoki út, hanem a Vak Bottyán, majd a
Lágymányosi utca, mert ugye oda kell harmadszor-negyedszer-ötödször is befordulni-körözni a parkolóhelyért.
Igen, jó a koncepció, hogy a gyalogosokra is gondolni kell, csak nem szabad kihagyni a megoldásból az autóst, akinek az utcán kell tárolni a gépkocsiját. Mert az autós, ha BKV-ra ül, akkor is parkoltatja a kocsiját valahol! Vagy hova tegye, megoldás?
Már annyira nem is jó a koncepció, mert eszembe jutott, hogy a gyermekemet reggel 06.45 órakor elviszem óvodába, majd jövőre iskolába, csak sajnos épp nem azon a vonalon van az nevelési intézmény, ahol mi szülők dolgozunk és 07.30 órakort kezdünk. Nyilván nem kérünk meg senkit reggel, hogy vigye el a gyermekemet oviba, hanem beülünk az autóba és elvisszük, majd onnan rohanás a munkahelyre. Na ezt csinálják meg BKV-val úgy, hogy az oktatási intézmény közelében 10-15 percre van gyalog az első valamilyen megálló. Ja, hogy vigyem a gyerekem 06.00 órára és akkor megoldható? Nem kínozom.
Aztán jön a délután, 16.00 órakor ki a "gyárból", indulás az oviba, ami kb. 45 perc a forgalom miatt. Megjegyzem, már nem egy esetben fordult elő, hogy a párom tömegközlekedéssel ment és egyszerre értünk oda az ovihoz! Ezt csak azért említettem, mert nem sznobok vagyunk, akik a klímás kocsiban jobban szeretnek üldögélni.
Az óvoda (Badacsonyi utca) után úgy 17.00 óra körül irány a Budafoki út. Nem megyünk boltba, meg sehová, irány haza, mert nem lesz parkoló. És nincs. Eddig se igazán volt, de mostmár, hogy legalább 25 parkolóhelyet eltüntettek, megy a forgó, körbe-körbe az utcákon, halkan, zaj- és füstszennyezést elkerülve, vadászva a parkolóhelyre.
De nem találtunk 45 perc alatt sem. Akkor ez tényleg jó? Benzingőz, gyalogosok meg járda...ugyan!

Válasz

2020/08/13 - 15:48

Gratulálnék a projekt kivitelezőinek, látszik, hogy nem a környéken laknak és cseppet sem vették figyelembe az itt lakókat. Lágymányosi utca lakójaként nem tudok hazamenni csak kerülővel; Budafoki út azon szakasza egyirányú lett. Most a kis mellékutcákban araszolva kerülhetek, ezzel még több üzemanyaggőzt engedve a levegőbe. Nem beszélve arról, hogy a környéken a parkolóhelyeket eddig is csak örökölni lehetett, de azzal, hogy elvettek 25 parkolóhelyet nyilván könnyebb lesz. Azt pedig még meg sem említettem, hogy a helyi kocsmák is folyamatosan veszik el a parkolóhelyeket "kerthelyiségek" kialakításával. A Karinthy út, az Október 23.a utca és a Bartók Béla út eddig is folyamatos dugók miatt nem volt járható, éppen itt az ideje, hogy a környékbeli eddigi békésebb kis utcákat (Lágymányosi, Vak Bottyán, Bercsényi, Bicskei, Kruspér stb..) is állandó dugóval és pöfögő kocsikkal tegyük tele. A sétálóké, biciklizőké lesz az utca? Ott van arra a Bartók Béla út, ahonnan már elvettek rengeteg parkolóhelyet és sávot is az autósok elől.

Válasz

2020/08/14 - 15:36

Szerintem egy katasztrófa lett a környék. A kis utcákban kell kóvályogni, várni a parkolóhelyet kereső autók totyogására, állni piros lámpáknál, mire kiér az ember a Bartók Bélára. Ráadásul ku van téve egy 30-as tábla, alatta pedig a behajtani tilos tábla. Ez így nagyon megtévesztő, azt hiszi az ember elsőre, hogy be lehet menni, közben a 30-as a buszoknak szól. Ráadásul a tele zöldes lámpát ott hagyták. A rendőrök meg ott állnak és büntetnek. Miért kell az autósoknak megnehezíteni mindenhol az életét? Már mozdulni nem lehet a városban a sok egyirányú utca és tiltótábla tömkelegben. Mindezt a biciklisek miatt, akik meg szívják a szmogot a kocsik között. Ha ez nekik jó...?!

Válasz

2020/08/14 - 22:57

A Budafoki úton egyetemisták, lakók és vásárlók sétálnak, jelenleg rettegésben a sok autótól. Ez nem az M1 autópálya,ahol az autóké a főszerep. Őszintén támogatom a forgalom csillapítását. Akinek nem tetszik, menjen gyalog ,biciklivel vagy metróval. Busz járni fog a Budafokin, és autók hiányában gyors is lesz!

Válasz

2020/08/15 - 14:20

Folyamatos már a dugó a XI. kerületben is! Szörnyűek az újítások a városban!

Válasz

2020/08/15 - 19:04

A Gellért térnél a Budafoki út egyirányúvá tétele miatt a forgalom a már korábban leszűkített Bartók Béla út 1 sávján történik, ahol a buszforgalom is tetemes. Várható, hogy szeptemberben, amikor megnő a forgalom, a Kosztolányi Dezső térig állnak majd a Bartók Béla úton az autók. Ha a Bartók Béla úton kisebb baleset, csőtörés vagy hasonló történne, akkor leáll a közlekedés. Lehet csillapítani a Budafoki út forgalmát, de akkor a Bartókon állítsák vissza a 2 sávos közlekedést. Nem akar és nem tud mindenki kerékpárral közlekedni vagy a tömegközlekedést igénybe venni.

Válasz

2020/08/15 - 19:32

Nagyon örülnék neki, ha jobb lenne a levegő és kisebb a zaj. Nagyon sok ember hallgatja éjjel-nappal a dübörgést a Budafoki úton.

Válasz

2020/08/17 - 11:28

A forgalomcsillapítás hatására lassulni fog a környéken forgalom és a mellékutcákba is átterjed majd, jelentősen nőni fog a légszennyezés. A kezdeményezéssel pont az ellenkező hatást fogják elérni, mint szerették volna. Még élhetelenebbé válik a környék a gyalogosok és a kerékpárosok számára is.

Válasz

MM
2020/08/18 - 13:31

Nagyon örülök, hogy egyirányú lett a Budafoki ezen szakasza. Ha a parkolni tilost is betartanák, akkor oviba menet nem csak egymás után tudnánk menni a kisfiammal a Budafokin. A kevesebb autó miatt még beszélgetni is jobban lehet (halljuk egymást...) Este elég későn szoktam hazaérni, ez a rövid idő is sokat számít.

A Lágymányosi-Budafoki kereszteződéséhez a zebra elé kerülhetne még egy fekvőrendőr. Az egyirányúsítás miatt a Karinthy felől (nem) jövők már nem fognak elütni gyalogosként, de a Gellért tér felől jövők valahogy képtelenek lassítani az amúgy beláthatatlan kanyarban. Sőt, lehetne jobbkezes ez a kereszteződés, akkor a 30-as zónát sem kellene megszakítani.

A Lágymányos utcában lakom, autóval közlekedve nem zavar, hogy a Vak Bottyán felé kerülni kell. A Karinthyról a Budafokira ráfordulni a 2 (rettentő szűk!) sáv + bringasáv + zebra miatt amúgy se volt egyszerű, a Vak Bottyánra rákanyarodni jóval egyszerűbb-biztonságosabb.

Válasz

2020/08/21 - 21:52

Azt gondolom,akik ezt kitalálták nem laknak a környéken és valószinűleg fogalmuk sincsen arról , hogy a Budafoki út milyen forgalmat bonyolít. A 30 km sebességkorlát
meg a két helyen kihelyezett behajtani tilos tábla tökéletesen megváltoztatta a mellékutcák forgalmát. A Bertalan Lajos utcában déli 12 órakor hosszú sorban álltak és pöfögtek az autók /ami ebben az időben szokatlan/. Éppen elég problémát okozott a korábbiakban megváltoztatott parkolási rend.a furcsán kialakított kerékpár út rendszer.
Én már jó ideje nem autózom a városban csak a Savoya parkba járok vásároni autóval de mióta az új rendszert bevezették minden alkalommal hosszú sorban szenvedem végig az utat az Irinyi utcától a Bertalanig.Úgy gondolom inkább a szabályokat kellene betartatni,pl. a piros lámpánál ne maradjon jármű a kereszteződésben, a kerékpárosok tartsák be a közlekedési szabályokat de sorolhatnám még. Nem tudom mit hoz az ősz,valószinűleg közlekedési káosz lesz. Télen meg ki fog kerékpárral járni. Nagyon csalódott vagyok az új városvezetésben,mert úgy látom Ők is csak egy lobbit képviselnek.

Válasz

2020/08/22 - 15:52

A forgalom csillapítás nem azonos a forgalom elterelésével. Itt ez utóbbi történt.
A Budafoki út - ezt mindenkinek tudnia kell - átmenő forgalmat biztosít a Dél Budáról észak felé.
Merre is lehet kerülni?
1. a felső rakpart felé. 2 nehézség adódik. A Rákóczi híd felhajtójánál jelentősek a torlódások. Ez a csúcsforgalomban a Dombóvári út forgalmát is lassítja. A másik a Petőfi híd alatti helyzet. Itt a külső sáv az alsó rakpartra meg, a belső marad a Műegyetem rakparton. Viszont, mivel ebből a sávból balra kanyarodási lehetőség van, ez lassítja a forgalmat. Itt is jelentősek a torlódások. Ha a Budafoki út átmenő forgalmát ide tereljük, még nagyobb lesz a dugó.
2. A Bartók Béla út felé. Viszont a Karinthy Frigyes út körtéri torkolatánál szintén lassú az átjutás.

Válasz

2020/08/24 - 12:11

Teljes mértékben támogatom a forgalomcsillapítást úgy általában is. Viszont a környéken az útfelújításokat követően "elfelejtették" a fekvőrendőröket meghagyni (az már mellékes, hogy egy-egy fekvőrendőrt a befolyásos lakó távolíttatott el, mert zavarta a zaj...). Így a szép új széles utakat autópályának nézik a 30-as, egyenrangú kereszteződéses övezetekben, ha valaki merészeli betartani, azt 60-nal előzik a szembejövő sávban, életveszélyes a közlekedés. Az átlag sofőr a környéken vagy képtelen felismerni a közlekedési szituációt, vagy nagy ívben szarik rá. Ezért lehet hajtogatni, hogy nem a fekvőrendőr a sebességkorlátozás eszköze, de a gyakorlatban mégis az egyetlen visszatartó erő. Szóval szép dolog a sebességcsillapítás, de jó volna, ha ott kezdenénk, hogy azt mindenhol hatékony eszközökkel be is tartatják.

Válasz

2020/08/25 - 18:15

A Vak Bottyán utca lakójaként markáns forgalomnövekedést, megnövekedett zaj és légszennyezést tapasztalok, és még csak augusztus van. Ahogy beindul az iskola, mindez duplájára, triplájára nő majd, ami számunkra rendkívül kedvezőtlen.
A Karinthy Frigyes út - Vak Bottyán utca - Lágymányosi utca lett az egyik (rossz) alternatíva a Budafoki út Karinthy felől lezárt útszakaszának kikerülésére (100 m helyett 300 m pöfögéssel), amitől a forgalom nem csökken összességében, sőt egy saroknyi út helyett három saroknyi úton, tehát háromszorosan lesz érintett mindenki, aki ott lakik. Kevesebb lett a parkolóhely, amire amúgy is több kört megtéve "vadászni" kell az ittlakóknak.

Mi BKV-val, gyalogosan és autóval is járunk, és évek óta tapasztaljuk a megnövekedett forgalmat a környéken, ami 10-15 éve teljesen élhető volt még.

Ez így csak még rosszabb lett a Budafoki út forgalmi rend változtatásával.
Ha valóban forgalomcsillapítást és jobb levegőt szeretnének elérni, akkor ezt biztosan másképp kellene megoldani. mert mindettől nem lesz kisebb az autósforgalom, ez nem visszatartó erő, és az "elterelések" miatt csak még nagyobb az autók által bejárt út, ahol zaj- és légszennyeznek, tehát összességében a helyzet rosszabb lett több helyen, több embernek.

Válasz

2020/08/25 - 19:44

Elhibázott ötlet! Nem nyertek annyit a Budafoki úton lakók, amennyivel rosszabb lett a környék másik három (!) utcájában élőknek. Karinthy Frigyes út, Vak Bottyán utca, Lágymányosi utca. Így sajnos még több ember érzi rosszul magát a pöfögő, eldübörgő autók miatt. Nem késő visszacsinálni, vagy más módon valóban csökkenteni a forgalmat, de globális intézkedésekkel.

Válasz

2020/08/26 - 09:56

Ékes példája ez a projekt annak, hogy mennyire ötletszerű és dilettáns módon látszat munkát végezneka fővárosban. Nem a lakossák érdekeit, a helyiek érdekeit nézik, hanem papirokat és számokat bujkálnak. Mitől változna meg a forgalom csillapitás, hogy ide oda egymásba egyírányusítják az utcákat?! Melles bárki odamehet jelenleg és megnézheti, hogy rengteg embert nem érdekel a behajtani tilos tábla, mert vagy megszokásból mennek át rajta vagy mert NINCS más lehetőségük. Valamint azt érte el ez a projekt, hogy a Bartók Bála utra tereli az egész forgalmat a Bocskai és Oktober23dika utcán keresztü amik amugy is túl terheltek. Szó sincs itt friss levegőről meg forgalomcsillapitásról.
Aki friss levegőt szeretne az ne a belvárosba lakjon.
Ezt a pénzt amit a projektre költöttek talán el lehetett volna költeni az út felújítására és akkor nem lenne zaj a kátyúk miatt. Dehát év elején amikor felturták a felét csak a felét csinálták meg. Szégyen újabb dilettáns Kari Geri látszatintézkedés az élhetetlen város felé.

Válasz

2020/08/27 - 14:09

A Lágymányosi u. –és Karinthy Frigyes út közötti szakaszon a páros oldali parkoló helyek tervezett megszüntetésének a forgalomcsillapításhoz nincs köze, a páros oldal 4 lakóépülete – melyek csak a Budafoki út felől közelíthetőek meg gépjárművel - kb. 120-150 lakásában élőinek napi életvitelét lehetetleníti el ez a tervezett - értelmetlen - intézkedés !

Lehetetlen lesz ezt követően megoldani az alábbi élethelyzeteket :
- hogyan lesz lebonyolítható
o egy költözés, vagy idős-, beteg-, vagy bútor szállítás,
o pl. egy nyílászáró csere, vagy bármilyen nagyobb javítás,
o egy-egy lakásfelújítás – akár saját kivitelezésben -, hogy kerülnek ezekbe a lakásokba az építőanyagok,
o hogy szállítja be az itt lakó, érkező család a nehéz holmijait,
o vagy akár Covid vírus veszély idején a megrendelt élelmiszer csomagot a szállító ?
- hol áll meg a bármelyik páros oldali épület karbantartásához, hibaelhárításához, illetve felújításához a kivitelező, és szállítja be a szükséges gépeit, eszközeit, építőanyagait, majd hogy oldja meg a sitt elszállítását ?
- akinek szüksége van gk. használatra, hová tegye ezt követően a gépkocsiját ?
További kérdés : az Étv. szerint a lakásokhoz biztosítandó parkolóhelyeket hol fogja a közelben pótolni a Kerület ? Új építéskor minden lakáshoz kötelező parkolóhelyet építeni, vagy jó pénzért megváltani !

A parkolási helyzet Budafoki út érintett szakaszán és az egész környezetében a nyári időszakot kivéve, eddig is kritikus volt : munka után hazaérvén sokszor a 4. körben lehet a környéken üres parkoló helyet találni, (mely parkoló keresés további zajterhelést jelent és légszennyezést okoz).
E 22 parkolóhely az érintett 120-140 lakásnak eddig is csak a cca. 17%-át látta el, mely a tervezett intézkedést követőn 0%-ra csökkenne !
Miközben ez az intézkedés a tájékoztatás szerint „az ott élők érdekeit szem előtt tartva születik” !

Mindez történne a semmiért, hiszen a 22 parkolóhely ellehetetlenülése csupán az új felfestésekkel szükségtelenül gerjesztett probléma, ugyanis :
- a kérdéses útszakasz páratlan oldalán megmaradt 12 parkolóhelyet a korábbi részleges járdahasználatot megszüntetve, lehozták az úttestre, a korábbinál 50 cm-el szélesebb parkolósávval, ami így összességében min. 1,0-1,2 m helyveszteséget jelent – miközben a 3,0 m széles járda e szakaszon teljességgel szükségtelen !
- továbbá 27 cm-el szélesebb osztóvonallal került kijelölésre a Lágymányosi u. és Karinthy Frigyes út közötti szakaszon a busz sáv is (de csak ott !), mint a Budafoki út Lágymányosi utca előtti szakaszán ! Itt hirtelen meghízik a busz ? Ez további mínusz 27 cm-t jelent !
Emiatt szűkült le a páros oldali, ellenkező irányú buszsáv és a hely a páros oldalon, ezért lehetetlenülhet el a jelenlegi felfestés szerinti, eddig is szintén a részben járdán parkolni tudó, 22 parkolóhely, KRITIKUS problémát okozva az itt élők számára.

Határozottan kérjük, hogy e rész-intézkedéstől tekintsenek el, a felfestéseket ennek megfelelően szíveskedjenek korrigálni. E szakaszon az egyirányúsítás által mindkét oldalon biztonságosabb lehet a parkoló gk.-ból a vezető oldali kiszállása : a páratlanon a szélesebb parkoló sáv miatt, a páros oldalon pedig a járdára száll ki a vezető, tehát mindkettő biztonságos.
Továbbá álló gépjárművek nem okoznak zajt, és nem szennyezik a levegőt, miközben a helyet keresgélők igen.

Válasz

2020/08/31 - 15:34

Bartók Béla úti lakosként NEM ELFOGADHATÓ az új forgalmi rend!A Budafoki út átmenő forgalma a Bartók Béla útra terelődik!Javasolom a Műegyetem rakpart felé terelni mind a Budafoki, mind a Bartók Béla út forgalmát!Hol vagyunk már a Bartók Béla út forgalomcsillapításától!?!?Javaslom komplexen kezelni a városrész forgalmának módosítását!

Válasz

2020/09/02 - 08:47

Remélem, az illetékesek olvassák a hozzászólásokat!
Ha így marad a budafoki út forgalma, akkor erősen megfontolandó, hogy a Műegyetem rakpartra olyan programokat engedélyeznek-e, amely lezárással jár ...

Válasz

2020/09/08 - 11:50

1.Nem történt előzetes egyeztetés a lakossággal. 2. Nem csillapodott a forgalom a környéken, már egész nap állnak az autók a dugóban, az egy-két perces út 10-15 percre változott a Bartók Béla úton. 3. Balesetveszélyes lett a kihajtás a Kruspér utcából, mert az úttestre lehelyezett parkoló autók teljesen eltakarják a kereszteződés biztonságos beláthatóságát. 4. A Budafoki úton leszűkült a két sáv, biciklivel veszélyes lett közlekedni. Summa: alkalmatlan, rossz képességű emberek hoznak név és felelősségvállalás nélkül buta döntéseket, amelyek pont az ellenkezőjét eredményezik a feltehetően jó szándéknak. A rossz döntések következményeit pedig a számtalan módon megadóztatott autósok és nem a döntéshozók élik meg.

Válasz

2020/09/08 - 18:06

Kedves Kommentelők! A hozzászólásokból is látszik, hogy szép számmal akadnak támogató és kritikus megjegyzések is, hiszen az eltérő szempontokból, tapasztalatokból, igényekből más és más következtetésekre jutunk. A mintaprojektek lényege, hogy valami újszerű dolgot lehet tesztelni a valóságban, és így nem félelmek vagy vágyak, hanem gyakorlati tapasztalatok alapján születhet majd döntés a végleges megoldásról. Nagyon köszönjük az itt tett megjegyzéseket, hiszen ezek lehetőséget teremtenek egy-egy álláspont kifejtésére és közös megfontolására - de arra is kérünk mindenkit, hogy a kérdőívet se felejtsék el kitölteni! A végső döntés során mindkettőt - a kérdőív eredményeit és a kommenteket - is tanulmányozni fogják a szakértők és a döntéshozók. További jó közös gondolkodást kívánunk! BudapestDialog Csapat

Válasz

2020/09/12 - 23:38

Minden újító ötlet és közös gondolkodás hozzásegítheti a környék lakóit a kellemes életkörülményekhez. A Budafoki út érintett szakaszának átszervezése is nyilván ezt a célt szolgálná, ám kissé átgondolatlanra sikerült. A Budafoki út egyirányúsítása a Karinthy F. út és Lágymányosi utca között csak azt érte el, hogy a kis utcákba tereli a forgalmat és ezekben növeli a zajterhelést és a káros anyag kibocsátást, valamint ettől az átmenőforgalmat tovább tartja az adott területen, ahelyett, hogy a gyorsabb áthaladását segítené.
A 30km/h sebességkorlátozásnak szintén semmi értelme egy ekkora közúton, a forgalom csat totyog, főleg, ha egy busz szintén feltartja a forgalmat 30km/ órás sebességgel. Ilyenkor is csak a káros anyag kibocsátás növekszik és a tovább tartja az úton és a környéken az autókat. Hiába megy lassabban ezzel kisebb a zaj, de a kisebb zaj tovább marad az úton. Majd a még kisebb áteresztőképességű utcákban haladhat az autós 50km/h sebességgel, hiszen ott nincs korlátozás. Minden "zöld" kezdeményezés fontos, de átgondolatlanul nem érdemes hozzáfogni, a Budafoki út és környéke esetében sajnos mégis annak látszik.

Válasz

2020/10/31 - 15:13

Eddig is képtelenség volt parkolni. Kiváltottam az éves parkolást az önkormányzatnál. Azért, hogy a sok kocsma teraszt nyisson, elvegyenek még több parkolóhelyet, nekem az egyetem előtt kell parkolnom és fizetni érte. A parkolóhelyek csökkentése mivel járul hozzá a zajcsökkentéshez? Ebben a "remek" forgalom módosításban másfél hét alatt kétszer húzták meg az autómat, amit az elmúlt években sikerült megúszni. Az egyetem oldalán teljesen felesleges a széles járda. A madár se jár arra. Míg a másik oldalon képtelenség sétálni a kocsmai teraszok körül gyülekező, dohányzó emberek, lemerült, út közepén hagyott rollerek miatt. A zajcsökkentéshez nem járul hozzá az idegbeteg buszsofőr, aki önkéntes rendőrként dudál a behajtani tilost figyelmen kívül hagyó autósokra vagy megáll a két sáv közepén, amíg ki nem tessékeli az autóst. A zajcsökkentéshez nem járul hozzá, hogy a buszok a megállókban percekig pöfögnek. Hogy a Csiky utca Budafoki út kereszteződésben elfoglalják a sávot a balra kanyarodó autósok. A 30-as és behajtani tilos tábla az utca dísze, semmire nem jó. A rengeteg elvett parkolóhelyet adják vissza az utca lakóinak, akár behajtási engedéllyel.

Válasz

2020/10/31 - 15:19

A parkoló felfestése sem sikerült valami jól. Az utca elején még a vonalon belül tud parkolni az autó, ami a Gellért tér felé haladva már necces. Jó esetben csak a behajtott tükre lóg be a forgalmisávba. A busz nem fér el a sávban, bal kerékkel a szemközti sávban közlekedik. Két busz találkozása ... jobb esetben csak az autó tükörtörését vonja maga után.

Válasz

2020/11/01 - 00:39

Nagyon örülünk és köszönjük, hogy elindult a fejlesztés, hogy a Budafoki út belső szakasza is egy kisebb forgalmú, tisztább levegőjű, élhetőbb (emberibb) városrésszé váljon. A Bartók Béla út és a Budafoki út által határolt terület, valamint a BME környezete igen jelentős budapesti kulturális zóna. A környezet rendezése kb 15 évet késett, most már halaszthatatlan. Ennek a megvalósításához az itt lakók teljes mértékben biztosítják a lakossági támogatásukat, ha szükséges a segítségüket.
Észrevételek és javaslatok amiben érdemes lenne a pilot rendszernél kialakultakon változtatni:
1. A 30 km/óra sebesség határt az autósok nem tartják be, inkább 50-60 km/óra sebességgel mennek. Ha valaki betartaná a 30 km/órát, azt megelőzik, vagy rádudálnak, hogy menjen gyorsabban. A száguldó autók nagyon sokat rontanak azon a jó terven, hogy élhetőbb legyen az utca. A megvalósításnál fontos lenne, hogy épített útburkolati elemekkel, vagy sebesség mérő radarok elhelyezésével biztosítva legyen a megengedett sebességhatár betartatása.
2. Kellene növényeket, fákat, utcabútorokat elhelyezni a Budafoki útra. Szépek a homlokzatok, sok nívós, köztük sok műemlék épület van az utcában, azonban fák és növényzet nélkül egy falanszteres megjelenése van ennek a szép épületekkel beépített belbudai területnek.
3. Hosszabb távon, akár kedvezményes hitelekkel ösztönözni kellene a Társasházakat és intézményeket, hogy újítsák fel az épületek homlokzatát.
4. Az utcán lévő csatorna és főtáv aknák nincsenek a burkolat síkjában, az áthaladó gépjárművek nagyot bukkannak rajtuk, ami nagy zajjal jár. Az úttest korszerűsítésekor a közművek szolgáltatóinak az aknák fedlapjait rendbe kellene tenni. A Budapart városnegyed úthálózata területén teljesen zajmenetes aknafedlapokat helyeztek el, ez valószínű itt is megoldható lenne.
5. Amennyiben mód van rá, még kevesebb autót kellene beengedni a környékre, hogy a Budafoki út és a környező mellékutcák forgalma tovább csökkenjen. A Szent Gellért tér felől nyugati irányba haladásnál is fontos lenne beiktatni egyirányú útszakaszt az autósoknak, hogy ne a Budafoki úton száguldozzanak, hanem a Rakparton, vagy a Műegyetem rakpart szélesebb útszakaszán kerüljék ki a belbudai lakott területeket.
6.Fel kellene festeni a kerékpár sávot itt a Budafoki úton is.
7. Több gyalogátkelő helyet lehetne létesíteni.

Válasz

2020/11/01 - 00:41

Nagyon örülünk és köszönjük, hogy elindult a fejlesztés, hogy a Budafoki út belső szakasza is egy kisebb forgalmú, tisztább levegőjű, élhetőbb (emberibb) városrésszé váljon. A Bartók Béla út és a Budafoki út által határolt terület, valamint a BME környezete igen jelentős budapesti kulturális zóna. A környezet rendezése kb 15 évet késett, most már halaszthatatlan. Ennek a megvalósításához az itt lakók teljes mértékben biztosítják a lakossági támogatásukat, ha szükséges a segítségüket.
Észrevételek és javaslatok amiben érdemes lenne a pilot rendszernél kialakultakon változtatni:
1. A 30 km/óra sebesség határt az autósok nem tartják be, inkább 50-60 km/óra sebességgel mennek. Ha valaki betartaná a 30 km/órát, azt megelőzik, vagy rádudálnak, hogy menjen gyorsabban. A száguldó autók nagyon sokat rontanak azon a jó terven, hogy élhetőbb legyen az utca. A megvalósításnál fontos lenne, hogy épített útburkolati elemekkel, vagy sebesség mérő radarok elhelyezésével biztosítva legyen a megengedett sebességhatár betartatása.
2. Kellene növényeket, fákat, utcabútorokat elhelyezni a Budafoki útra. Szépek a homlokzatok, sok nívós, köztük sok műemlék épület van az utcában, azonban fák és növényzet nélkül egy falanszteres megjelenése van ennek a szép épületekkel beépített belbudai területnek.
3. Hosszabb távon, akár kedvezményes hitelekkel ösztönözni kellene a Társasházakat és intézményeket, hogy újítsák fel az épületek homlokzatát.
4. Az utcán lévő csatorna és főtáv aknák nincsenek a burkolat síkjában, az áthaladó gépjárművek nagyot bukkannak rajtuk, ami nagy zajjal jár. Az úttest korszerűsítésekor a közművek szolgáltatóinak az aknák fedlapjait rendbe kellene tenni. A Budapart városnegyed úthálózata területén teljesen zajmenetes aknafedlapokat helyeztek el, ez valószínű itt is megoldható lenne.
5. Amennyiben mód van rá, még kevesebb autót kellene beengedni a környékre, hogy a Budafoki út és a környező mellékutcák forgalma tovább csökkenjen. A Szent Gellért tér felől nyugati irányba haladásnál is fontos lenne beiktatni egyirányú útszakaszt az autósoknak, hogy ne a Budafoki úton száguldozzanak, hanem a Rakparton, vagy a Műegyetem rakpart szélesebb útszakaszán kerüljék ki a belbudai lakott területeket.
6.Fel kellene festeni a kerékpár sávot itt a Budafoki úton is.
7. Több gyalogátkelő helyet lehetne létesíteni.

Válasz

2020/11/01 - 13:43

Nagyon örülünk és köszönjük, hogy elindult a fejlesztés, hogy a Budafoki út belső szakasza is egy kisebb forgalmú, tisztább levegőjű, élhetőbb (emberibb) városrésszé váljon. A Bartók Béla út és a Budafoki út által határolt terület, valamint a BME környezete igen jelentős budapesti kulturális zóna. A környezet rendezése kb 15 évet késett, most már halaszthatatlan. Ennek a megvalósításához az itt lakók teljes mértékben biztosítják a lakossági támogatásukat, ha szükséges a segítségüket.

Észrevételek és javaslatok amiben érdemes lenne a pilot rendszernél kialakultakon változtatni:

1. A 30 km/óra sebesség határt az autósok nem tartják be, inkább 50-60 km/óra sebességgel mennek. Ha valaki betartaná a 30 km/órát, azt megelőzik, vagy rádudálnak, hogy menjen gyorsabban. A száguldó autók nagyon sokat rontanak azon a jó terven, hogy élhetőbb legyen az utca. A megvalósításnál fontos lenne, hogy épített útburkolati elemekkel, vagy sebesség mérő radarok elhelyezésével biztosítva legyen a megengedett sebességhatár betartatása.

2. Kellene növényeket, fákat, utcabútorokat elhelyezni a Budafoki útra. Szépek a homlokzatok, sok nívós, köztük sok műemlék épület van az utcában, azonban fák és növényzet nélkül egy falanszteres megjelenése van ennek a szép épületekkel beépített belbudai területnek.

Válasz

2020/11/03 - 18:49

Mikor várható, hogy végre visszaállítják a normális közlekedési rendet????? November 3 van csak Október 31-ig kellett volna elviselnünk környéken lakóknak a “forgalomcsillapítást”. Ehelyett két hatalmas lyukat is kaptunk a Budafoki és Karinthy út kereszteződésébe!!!!

Válasz

2020/11/03 - 23:07

Véleményem szerint a Budafoki út ezen szakaszának forgalma nem indokolja ezt a változtatást, amely sok közlekedőnek kellemetlenséget okoz. Jelentős forgalmi problémák az Október 23-a utca és a Bogdánfy utca közötti szakaszon vannak.
A jelenlegi forgalomcsillapítás valójában a Belváros felé irányuló forgalom jelentős megnehezítése. Miközben a Budafoki út és a Fehérvári út külső szakaszain gombamód szaporodnak a nagy befogadóképességű lakóparkok, a városközpont felé irányuló forgalmat a Fehérvári úton a Körtér lezárásával már megakadályozták, most a Budafoki úton is megnehezítették.
A megoldás vélt előnye, hogy a Budafoki út egyes rövid szakaszain csökken a forgalom. Ezzel szemben a kerülő útvonalakon nő. Mivel ezek hosszabbak, összességében növekszik a káros anyag kibocsátás és a zaj.
Az autósok számára kínálkozó alternatív útvonalak közül a Bartók Béla út már eddig is zsúfolt volt, a Műegyetem előtt pedig most tervezik (zárt pályás?) villamosvonal építését. Marad a Vak Bottyán utcai kerülő, két veszélyes balra kanyarodással: a Karinthy Frigyes út-Budafoki út telezöldes kereszteződése ill. a Lágymányosi utca-Budafoki út lámpa nélküli és nehezen belátható kereszteződése. További balesetveszélyt jelent véleményem szerint az a kaotikus közlekedési rend, amikor az autókra egyirányú forgalmi rend vonatkozik, a buszokra és a kerékpárokra viszont nem. Az sem jó, hogy az egyirányú és a kétirányú útszakaszok szinte háztömbönként váltakoznak.

Válasz

2020/11/19 - 11:48

Szeretném megkérdezni, hogy mikor áll vissza a régi rend? Azzal, hogy tilos megállni az utcában kb. 30 parkolóhelyet vettek el a itt lakóktól. Kb. 25 perc amíg le tudunk parkolni, ez alatt telepöfögjük autóinkkal a környéket. Csak a környező utcák forgalmát növelték meg ezzel. Néha gondolkodni is kellene, nem csak buta intézkedéseket hozni.

Válasz

2020/11/19 - 14:43

Látszik, hogy a negatív kommentelők egy percet sem töltöttek el a Budafoki út érintett területén egy 3. emeletei lakásban, csak a kényelmes autójukban átszáguldanak az amúgy is rossz állapotú, kátyúkkal tarkított úton. Akik pedig a mellék utcákban laknak és most megtapasztalták azt, aminek itt ki napi szinten vagyunk kitéve, még szép hogy nekik sem tetszik! Tudom ajánlani egy nap eltöltését egy a Budafoki utcafrontjára néző lakásban... Én négy éve élek itt és amikor Augusztusban bevezették a forgalomcsillapítást nem hittem a fülemnek. Végre lehetett pihenni, szellőztetni úgy, hogy nem a tömény szmog áradt be az ablakon (mekkora kiváltság!!!!!!) éjjel tudtunk anélkül aludni, hogy az ágy remegett volna minden egyes teherautó és busz járat elhaladtával. Most a kijárási tilalommal még mindig egész csendes éjjel az utca, de mivel ma visszaállították a forgalmat megint remeg az egész lakás! Ezek a régi épületek nem arra lettek annak idején tervezve, hogy jelenleg napi szinten áthaladó iszonyatos forgalom által keletkezett rezgéshullámokat kibírják. A négy éve kompletten felújított nagy belmagasságú, polgári lakásom falain egyre mélyebb repedések keletkeznek, ahogy az egész épület megremeg a forgalom miatt! A hátsó, utcafrontra néző, erkélyes szobát lezártuk, nem lehet ott megmaradni a zajtól. Sajnálatos, hogy megint az autósok kényelmét tekintik elsődleges szempontnak és nem a környéken élő emberek életminőségének javulását! Végre volt egy jó kezdeményezés, hát ez sem tartott sokáig. Sajnos az ilyen dolgokat ( mint pl. Osloban ahol az EGÉSZ belvárosból KI VANNAK TILTVA az autók és NEM LEHET PARKOLNI SEM ) Magyarországon nem lehet bevezetni. Ez még mindig a vad Balkán! Én is autóval járok, de amikor csak tehetem nem használom, én is ugyanúgy keresem a parkolóhelyet 45 percig mire találok egyet. Bosszantó az egész helyzet és az elkövetkezendő években nem számítok semmi javulásra. Egyetlen megoldás a költözés.

Válasz

2020/12/02 - 21:05

Némi rosszhiszeműséggel sima ingatlanspekulációnak tűnik. A Budafoki út mindig is forgalmas volt, a lakásokat is ez alapján árazta be a piac. Most a csendesebb mellékutcák váltak elviselhetetlenné. Mégis, mire gondoltak a Waze korában? Az (átmenő) forgalom csillapítása persze szimpatikus idea, de előbb talán a P+R parkolókat kellene megépíteni. A forszírozott átnevelés erőltetett menete ritkán végződik jól. A keskeny járdákat pedig nem oldja meg egy-egy rövid szakasz aránytalan kiszélesítése. Sőt, az elvett parkolóhelyek miatt összeségében több lesz a szabálytalanul parkoló, gyalogosforgalmat ténylegesen akadályozó kocsi. Első körben talán a járdát kijelőlő felfestéseket kellene szigorúbban betartatni.

Válasz

2021/03/08 - 16:38

Az utóbbi hónapokban rengetegszer szerettem volna valahol jelezni a nem tetszésemet ezzel a projekttel kapcsolatosan, azonban épp ma fedeztem fel egy kint maradt plakátot az egyik környező utca bejárati ajtaján, ahol hirdetik, hogy hol is lehet visszajelzést adni, így sikerült végre megtalálnom ezt a felületet. Először is javasolnám, hogy ezt az összes környező és érintett utca bejárati ajtajára ki kellett volna függeszteni, ha valóban kiváncsiak az ott élők véleményére. Saját tapasztalatom szerint napjában többször, még így hónapokkal később is, figyelmen kívül hagyják az autósok a Karinthy útról a behajtást a Budafoki út egyirányúsított részére, hiába tiltja ezt tábla, vagy csak simán tovább száguldanak egyenesen a Budafokin (ha épp nem bújnak be egy BUSZ mögé). Aki ezt kitalálta, az biztosan nem vizsgálta meg, hogy a környező kisebb-szűkebb utcákban is nagy volt a forgalom és ezzel csak tovább terhelték a környező utcákat. Kedvencem az amúgy is 30as (lakóövezeti zóna táblával jelzett) Egry József utca, ahol Iskola is üzemel. A két fekvőrendőrön repkednek keresztül, nem csak a személyautók, hanem a tehergépjárművek is, amik a parkoló autók sokasága mellett centikre húznak el egymás mellett, de nem egyszer kialakítanak dugókat és rendszeressé vélt a dudálás az amúgy korábban csendes utcában. Korábban ebben az utcában jó ha percenként, de inkább 5 percenként húzott el egy autó.. jelenleg 10-20 másodpercet sem kell várni és már áthajt egy az utcán, ahol az Iskola is üzemel. A forgalom nem. hogy csökkent volna az elmúlt időkben, de sokkal láthatóbbá vált a Karinthy úton, ahol eddig is óriási volt a dugó és még inkább torlódnak a Bartók Béla úton a kocsik, ahova be lett kényszerítve mindenki, aki csak a Gellért tér irányába igyekszik. A maradék autós, meg végigszáguld az Egry József utcán, egészen az utca végén található lámpáig, hogy onnan csatlakozzanak be. Mi értelme van, egy megfelelő szélességgel rendelkező útszakaszról elvonni a forgalmat (meghagyva a BUSZ közlekedést), hogy aztán a környező szűk és csendes utcákban torlódjanak az autósok? Eddig sem a Budafoki úton voltak a nagy dugók, aki itt lakik az látja, tudja.. az Irinyi- Karinthy-Bartók-Műegyetem rkp. vonalon van/volt/marad a forgalom.. de miért kell beterelni egy 30as zónába, vagy más szűk utcákba a forgalmat? Teljesen rosszul kivitelezett és szerintem átgondolatlan ez a terv. Állítsák vissza a forgalmat a Budafokin.

Válasz

2021/03/12 - 10:12

Naponta járok a Karinthy út és a Gellért tér közötti részen, biciklivel. Én pozitívnak élem meg a változásokat, és az utóbbi napokban még annak is szemtanúja voltam, kogy a közterület-felügyelet lekapcsol egy autóst, aki nem kanyarodott le a Csíky utcára, hanem egyenesen hajtott tovább a Budafokin. Ha nincs közteres éppen, olyat is láttam már, hogy a Belvárosból érkező 133E behúz az út közepére, és nemes egyszerűséggel "visszatolja" a renitens autóst a Csíky utcáig.
Ellenőrzés tehát fogjuk rá, hogy van, viszont a sebességhatárokat sajnos tényleg nem tartják be.
Azt hiszem, segít pl. a Bertalan Lajos utcával való kereszteződésben villogó sárga lámpa a forgalom lassításában. De érthetetlen, hogy miért nem ruháznak be egy traffipaxra, gyakorlatilag azonnal behozná az árát.

Ahhoz, hogy keveseb autó legyen, mindenképp csökkenteni kell a város belseje felé elérhető kapacitást. (Így is minden délután a csúcsban be van állva a Szabadság híd, és a Kiskörút legalább a Kálvinig....)
@Takács Zoltán: Reméljük, hamarosan kezdik építeni tovább a villamost a Műegyetem rakparton, és akkor az Egry József utcai egérutat is blokkolni lehet. Talán itt is elkél még néhány ügyes egyirányúsítás is.

Válasz

2022/03/21 - 11:53

A kezdemenyezes remek, bar csak reszben mukodik, Az autok tovabbra is szaguldoznak, egy sebessegmero csodakra lenne kepes... A Bertalan Lajos utca es a Budafoki ut lampas keresztezodesben amióta le lettek kapcsolva a lampak tobb karambol is tortent. Vissza lehetne a lampakat kapcsolni? teljesen eletveszelyes ez igy. Az egesz kornyek gyakorlatilag egy parkolo, a Lagymanyosi utcan atkelni is eletveszelyes, mert a sok (szabalytalanul) parkolo autotol nem latni, hogy jon-e valaki. Szuper a forglaomcsillapitas, johetne egy kis parkolas-csillapitas is, helyette lehetne fakat ultetni....

Válasz

2022/04/06 - 14:45

Azért azt nem ártana figyelembe venni, hogy ez egy város és nem erdő.
Az esztelen parkosítások szorítják
egyre kiljebb azokat az értékeket
melyeket a városiasítással ért el a társadalmunk. A külvárosok fellendülése és fejlődése is ennek a hatása. Míg újra meg nem jelennek a zöldek kik továbbterjeszkedésre kényszerítik az egyébként régebben zöldebb külvárost, hogy újabb területeket vegyenek el a természettől ahol ott van a FA.

Válasz