- Lezárták a Szabadság teret a Honvéd utcai csomópontnál. A Szabadság tér a Zoltán utca felől zsákutca lett a Honvéd utcáig. Az intézkedés eredményeképpen megfordult a Honvéd utca forgalmi iránya a Báthory utca és a Szabadság tér közötti szakaszon, kerékpárral kétirányban járható lett. A Vécsey utca és a Szabadság tér között akadálymentes kapcsolat létesült az úttest szintjének megemelésével.
- A kormány beruházásában átépült Kossuth térhez kapcsolódóan a Vértanúk tere is átalakult, bővült a gyalogos-kerékpáros övezet, és a téren – a beépített süllyedőoszlopnak köszönhetően – csak a 15/115-ös busz haladhat át. Az intézkedés hatására az átmenőforgalom radikálisan csökkent, hiszen megszűnt a Nádor utca felől a délről északra tartó forgalom. Az északról érkező tranzitforgalom azonban megtalálta a Szabadság téri kerülő utat, továbbra is sok lakossági panaszt okozott, és zavarta a lipótvárosiak mindennapi életét.
- Folyamatban van a Vadász utca és a Nagysándor József utca felújítása. A Nagysándor József utca új térkő burkolatot kapott, Vadász utca–Hold utca közötti szakaszának hálózati szerepe nincs, kapubehajtók ezen a szakaszon nem találhatók, gépjárműforgalom nélküli , gyalogos-kerékpáros övezet jön létre. Emellett a Vadász utcában a közlekedés iránya megfordul: megközelíteni majd a Podmaniczky tér felől lehet, elhagyni pedig a Báthory utca felé haladva lehetséges.
A belvárosi tapasztalatok az egész város számára rengeteg tanulsággal járhatnak, hiszen ez
a városrész hatalmas lépéseket tett már az autóforgalom kiszorítása felé. Más
kerületek lakói is szeretnék megtudni, hogy az ittlakók hogyan élték meg ezeket
a változásokat, és valóban jobbá vált-e a lakókörnyezetük a
forgalomcsillapítások nyomán. Emellett persze az is fontos, hogy a
környékbeliek segítségével ki lehessen jelölni azokat a beavatkozásokat,
amelyekkel folytatni lehet a Belváros élhetőbbé tételét. Ha ismered a környéket és van véleményed a közlekedéséről, töltsd ki te is az augusztus 15-től elérhető kérdőívünket!