Merre tart a Nagykörút?

A nyáron már sok szó esett az ideiglenes kerékpársávokról, most nézz velünk távolabbra, és gondolkodjunk arról, hogy merre kell fejlődnie a Nagykörútnak a következő évtizedben!

A Nagykörút Budapest egyik legfontosabb, ikonikus városi útvonala. A historikus belváros értékes épített örökségeként városképi jelentősége az Andrássy úthoz mérhető: a bérpalotákkal és fasorokkal kísért útvonal valaha a városi élet elegáns tere volt, korzózó emberekkel, virágzó kereskedelemmel. A XX. század második felére azonban a Nagykörút használata megváltozott: a gépjárműforgalom növekedésével a korzóból egyre inkább közlekedési főútvonallá vált. Ezzel együtt járt az is, hogy az egykori bérpaloták földszintjein az üzletek fénye megkopott, és színvonaluk romlását csak fokozta a rendszerváltás után megjelenő bevásárlóközpontok elszívó hatása.

A Fővárosi Önkormányzat párbeszédet indít a Nagykörút szerepéről, jövőképéről, melyben a érintettek – a körúton és a környéken élő emberek, körúti kereskedők, a Nagykörúton közlekedők és a civil szervezetek – folyamatos bevonásával és tájékoztatásával alakul ki a koncepció. A tervezés céljáról és a tervezési folyamatról az https://enbudapestem.hu/nagykorut/ oldalon találsz részletes információkat és háttéranyagokat.

A tervezés főbb ütemeihez kapcsolódva több témában és különböző fórumokon várjuk a Nagykörutat használók véleményét. Első online kérdőívünkben arra vagyunk kíváncsiak, hogy milyen jó dolgokat és problémákat látsz a Nagykörúton, illetve szerinted milyennek kéne lennie a körútnak a közeljövőben? A válaszok alapján alakítjuk a Nagykörút megújítására vonatkozó (fővárosi) koncepciót, és a tervezés későbbi fázisában a konkrét elképzelésekről is elmondhatod majd a véleményedet.
"
Te milyennek képzeled a Nagykörút jövőjét? Hogyan felelhetne meg a XXI. századi igényeknek Budapest egyik legjellegzetesebb városi útvonala? Töltsd ki online kérdőívünket november 11-ig, és vegyél részt a közös gondolkodásban!


HELY
Budapest, Nagykörút
(28 értékelés)
Értékelem a projektötletet
16 napja
1.Talán a bicikli utakat a Körút mellékutcáiban kellene kialakítani, ahol eleve lassabban tudnak csak menni az autók és jóval kevesebben is az autó. Sokkal kevésbé zavarnák egymást ott az autósok és a biciklisek. A biciklisek sokkal nagyobb biztonságban lennének ott mint a Körúton, az úttesti sávban. A biciklisáv ráadásul még jobban lassítaná az autókat - nem lenne mellékutcai száguldozás - azaz sebességkorlátozó táblák nélkül is lassan, kb. 30-40nel mennének. Az autók áthaladása a Körúton a város egyik pontjából a másikba pedig gyorsabb, biztonságosabb lenne. Két sávban. 2. Szerintem a Körútból nem kell már "mindent az egyben" csinálni. Már ideje múlt, hogy pont a Körúton kellene kávézókat, éttermeket pláne üzleteket kialakítani. Pláne, hogy ezek csak még nagyobb közúti forgalmat generálnának oda. Nagyon régen, amikor szinte csak a Körút volt az egyelten normálisan kinéző hely Pesten - amikor a mellékutcák mind mind lepusztult hányadékok voltak - akkor volt ilyesminek létjogosultsága. Manapság Pesten pláne a Körút környékén a felújított csendes, hangulatos, kis forgalmú mellékutcákban pl. lásd Corvin Negyed Dunát lehet rekeszteni a sok vendéglátó hellyel. A Körútiak is inkább oda járnak nem pedig az így vagy úgy de mindig forgalmas - villamos percenként, autó, bicikli, motor, füstokádó busz, metromegállók garmada stb . - Körútra kikapcsolódni. A Körút mostanra talán az egyetlen elég széles, gyors áthaladást biztosító út maradt Pesten, ha valaki a városon keresztül A-ból B-be el akar jutni. Ezt a funkcióját kellene továbbra is biztosítani, megtartani. Tehát a Körút legyen inkább a járműves forgalomé, a Csendélet + biciklizés meg legyen inkább a mellékutcáiban. A Körutat is meg a Csendéletet is zöldítsék amennyire csak lehet.

15 napja
Ez a kérdőív is túl rövid ideig volt nyitva, szívesen hozzászóltam volna (ahogy a Gellérthegyhez is)

15 napja
@Robert Tassy rengeteg probléma van az ötleteddel, csak néhányat emelnék ki: – a Körúton csúcsidőben átlag 10~15-tel mennek az autók (nem a biciklisávok miatt), a biciklik ennél kicsivel gyorsabban – a mellékutcákon nem lehet párhuzamos útvonalat kialakítani, mert egyszerűen máshová vezetnek, nem lehet ugyanoda eljutni rajtuk, mint a Körúton (vagy csak hatalmas kerülőkkel) – a mellékutcákban állandóan elsőbbséget kell adni a kereszteződésekben, míg a Körút védett főútvonal Aki kerékpárra ül a városban, az nem „csendéletet” szeretne (akkor inkább az erdőbe menne), hanem ugyanúgy el szeretne jutni A-ból B-be, a leggyorsabb, legrövidebb lehetséges és számára biztonságos útvonalon. A fentieket figyelembe véve a kerékpáros forgalom mellékutcákba terelése egyértelmű zsákutca.