Megnyitott pesti alsó rakpart

Budapest egyik legfőbb kincse a Duna, ami keresztülfolyik az egész városon, és amitől mégis el vagyunk zárva. Történelmi okokból kifolyólag forgalmas autóutak húzódnak ott, ahol természetközeli környezet és emberközpontú használati formák lehetnének.
Idén nyáron a Fővárosi Önkormányzat minden hétvégére visszaadja a folyót a városlakóknak, így megtapasztalhatunk egy élhetőbb, emberibb Budapestet. Hogyan lehetne meghosszabbítani ezt az élményt? Mi kell ahhoz, hogy a Duna tartósan a budapestieké legyen? Ezekre a kérdésekre is keressük a választ.
"
A HÍREK között megismerkedhetsz a változtatás részleteivel, augusztus 15-től szeptember 30-ig pedig kitöltheted kérdőívünket, hogy a tapasztalataidat is megoszthasd velünk!


HELY
Pesti alsó rakpart
(194 értékelés)
Értékelem a projektötletet
2 hónapja
Egy idióta volt aki ezt kitalálta ! Hogyan lehet a várost keresztülszelő két legfontosabb tranzit útvonalat lezárni ??? Gondolkodott már valaki azon,hogy ennek milyen következményei lesznek az iskola beindulásakor a többi bp.-i főútra.Meg kell érteni,hogy az ilyen idióta intézkedésekkel csak a káoszt növelik !

2 hónapja
Szívesen látnék a hőség elvonultával egy jó kis összművészeti kavalkádot a rakparton, lehetőleg hosszában. Zsonglőrök, utcazenészek, bohócok, előadók nevezhetnének, a város engedélyezhetné nekik a produkciót és hogy kirakhassák a kalapjukat, hegedűtokjukat.

2 hónapja
Értelmetlen.

2 hónapja
Felesleges és értelmetlen intézkedés. Ezúton kérjük visszaállítani az eredeti állapotot!

2 hónapja
Módosítanám a kérdőívet. Szeretne e a rakpart helyett a belvároson keresztül autózni? I/N Szeretné e visszaállítani a bevált forgalmi rendet gyorsabb áthaladással? I/N Igényli e ön az aszfalton piknikezést? -Igen de csak kánikulában. -Igen minden időben. -Nem amíg hagytak zöldfelületet Budapesten.

2 hónapja
Amíg nincs elegendőp zöldterület ezen a részen, addig a kutya nem fog sétálni az autóktól mentes aszfalton. Mivel jelentős tranzitútvonal, ezért illene gondoskodni az alternatív útvonalak kapacitásnövelésén.

2 hónapja
Az alsó rakpart arra való, hogy az átmenő forgalamat ne a sok lámpás utcákon vezess, hanem a Duna mellett. Ne azokat a városokat másoljuk, ahol a folyóparton nincs jelentős autós átmenő forgalom!

29 napja
Megszerettem az aszfaltot.

26 napja
A rakpart lezárását az alábbi infrastruktúrával együtt kellene megoldani:legyen lehetősége az embereknek mosdóba elmenni,kezet mosni(mobilwc+kézmosó),legyenek kitelepült büfék,valamint lehetne egy kis térzene,DJ-k kitelepülése.

26 napja
Ahol beleeshet a gyerek, illetve a részeg a kövek közé kb 8 métert zuhanva, ott kéretik korlátot építeni. Ahogy ez a Szabadság híd alatt már megvalósult.

26 napja
Én javasolnám a város vezetésének, hogy egyeztessenek Anne Hidalgo újraválasztott párizsi polgármesterrel és stábjával. Ott ugyanazok voltak az igények a lakosság részéről, mint Budapesten és a tervek ugyanolyan ellenállásba ütköztek az agglomerációból ingázók felől. Mivel az utóbbiak nem Budapesten fizetnek lakbért, súlyadót, stb, ezért az ő szempontjaik másodlagosak ebben a kérdésben. Párizsban néhány éve lett a Szajna jobb partjának városközpontra eső rakpartja teljesen lezárva a gépjárművek elől és a helyiek egyből a birtokukba vették. Sportolók, piknikezők, sétálók, csoportos sport- és egyéb foglalkozások. Gyönyörű hely, ahol az ember bármikor kikapcsolódhat. A mi városunknak is erre van szüksége! Én pl már a karácsonyi vásárt is oda tervezném, de egy autómentes rakpart rengeteg teret ad szabadtéri kiállításokra, koncertekre, vagy bármi másra is. Ha a vidékiek elveszik a fáinkat és parkjainkat, hogy mindenfélét húzzanak fel rá, vegyünk újra birtokunkba a saját rakpartunkat! Csak így tovább az élhető és zöld Budapestért!

26 napja
Nagyszerű! Azonban Salzburg példájára lehetne nagyobb mértékű a terveken a zöldfelületek aránya. :)

26 napja
Az elgondolás szerintem alapvetően jó, határozottan tetszik, bár szerintem a térkő helyett lehetne több a zöld felület. Véleményem szerint az alsó rakpartokat többségében a budapestiek használják, nem az agglomeráció, ezért az innen kitiltott gépjárművek máshol fognak túlterhelést okozni. Biztosan hatalmas költség lenne, de meg kellene fontolni, hogy a forgalmat a felszín alá vigyék. A kerékpár sávokat sem csak festékkel kellene kialakítani, hanem markánsan elkülöníteni a gyalogosoktól és a gépjárművektől, hogy megfelelő sebességgel és biztonságosan lehessen haladni rajtuk, akkor reális alternatíva lenne a gépkocsival szemben.

26 napja
A Duna a dunai hidak, a sétányok, a rakpart és a 2-es villamos Budapest ékszerei. Ugyanakkor a rakpart lezárása munkanapokon a városrészekre 2-3-szoros forgalom növelést okozhat, A Duna sétány felújításakor ezt már megtapasztaltuk. Ehhez minőségi fejlődés szükséges a tömegközlekedésben, és a külvárosi parkolás megoldása, a közösségi járművek elterjedése stb. Semmi akadályát nem látom a rakpart péntek estétől vasárnap éjfélig tartó lezárásának. Öröm volt eddig is látni alkalmanként a jó hangulatot, részt venni a sport és kulturális eseményeken. Piknikező helyek kialakítását és az ehhez szükséges kultúra meghonosítást a hajógyári szigeten és a Normafán tudnék elképzelni.

26 napja
Az unokám 10 éve libegőt álmodott a Margitsziget közepéről a Dráva utca felé és vissza. A Dráva utcánál 2014-re tervezett gyaloghíd (időközben a 13. kerülettől elvett) Margit szigetre már aligha fog megvalósulni. Ha mégis aktualitása lesz, szép lenne egy gyaloghíd és egy libegő is mellette, és feltehetően a III. kerületi futók, sétálók is örülnének, ha a szigettel gyalogosan közvetlen összeköttetésük is lenne.

25 napja
1. A Duna folyón nincsenek épületek, fák. Az egy légfolyosó, ahonnan a légmozgás gyorsan kiviszi a füstöt. Ostobaság a házak közé kényszeríteni a járműveket, ahol a káros anyagok sokkal tovább megmaradnak, hadd szívják a pestiek. 2. A két rakpart nagyon fontos észak-dél irányú közlekedési folyosó, azok nélkül ugyanazok a járművek a házak között araszolgatnak, vagy a körgyűrün mennek és szennyeznek irreálisan sokkal többet mindkét esetben. 3. A budapesti dugók 20-50%-át a MÁV infrastruktúra puszta létezése okozza, amely sok helyen felszabdalja a fővárost, hosszú kilométereken átjárás nélkül, ami miatt rengeteg autós arra kerül-dugul, amerre esze ágában sem lenne menni normális úthűlózat esetén. 4. Az ország vízfejének nem kellett volna az egész országot letarolni munkahelyek szempontjából, és akkor nem okozna gondot, hogy "fél ország oda JÁR"!!! Miért is? Hobbiból tötymörögni, araszolgatni, és füstölni. Ja nem. Dolgozni! MEGÉLHETÉST vidékre is, és sokkal kevesebben JÁRnak majd oda. 5. Az az autós, aki ki akar menni Budapestről, azt ENGEDNI KELL! Hadd Menjen! Szüntessétek már meg végre a Szerencsétlen utcai lámpát, ami autósok tízezreit tart vissza fölöslegesen a város területén araszolgatni, füstölni. Különben is pár száz 100 méterre ott a Szentmihályi út, és a Széchényi úti felüljáró is.

25 napja
Vegre egy nagyszeru project, szukseges es nagyon fontos hogy a rakpart ne az autosoke legyen. A budapsti lakosoknak is szuksege lenne egy elheto, automentes terre. Tamogatom hajra.

25 napja
Bejött nagyon! Végre egy hely, ahol lehet egész hosszan bringázni/sétálni gyerekkel, és nem a sokszor a kormánytól alig szélesebb kerékpárútnak csúfolt infrákon kell egymás után tekerni, meg állandóan rászólni a gyerekre, hogy a szélén menjen. Ugyanúgy szuper sétálóhely is, közel a víz és széles. Ellentétben a sokszor teleparkolt járdákkal (ahol a felfestett csíktól sincs meg a másfél méter, és még azt se tartják be, és ha jön valaki szemben) itt lehet egymás mellett menve beszélgetni, valamint bringázás közben is halljuk egymást, csendes. Ráadásként vannak rendes közlekedési lámpák, a gyereknek nagyon tetszik. Ahogy az alagút a Lánchíd alatt, meg az eső utáni pocsolyák is.

24 napja
A pesti alsó rakpart megnyitásával egyetértek. A fejlesztéssel azonban csak akkor, ha nem olyan térkőtengert terveznek, mint ami a csatolt látványterveken látható. Ha Budapest úgy dönt, hogy sok milliárd forintot szán mégis rá, akkor viszont csinálják rendesen: nem térkőtenger kell pár paddal, néhány facsemetével és egy-két installációval, hanem parkok, ahol lehet a fűben (!) üldögélni árnyékot adó (!) fák alatt, piknikezni, játszótereken játszani, edzőparkokat használni, futópályán kocogni, stb. Vagy akár (mint pl. Ljubljanában) egy vendéglátóhelyekkel szegélyezett vízbe omló fákkal övezett sétányt csinálni, ahol az emberek szeretnek lenni. A térkövet senki nem szereti, legalábbis piknikezni biztosan nem szokott rajta. Csak olyan célokra érdemes pénzt költeni, aminek van hozzáadott értéke. Az kevés, hogy bizonyos cégek majd sokat keresnek a térburkoláson, meg ezáltal sok munkást foglalkoztatnak. Gyeptéglával is lehet borítani a terület nagy részét, meg fákkal, dísztavakkal, bármivel, aminek van értelme az amúgy is növényzetszegény Pesten. NO MORE TÉRKŐ!

22 napja
Kifejezetten kártékony ötlet a rakpartok lezárása, mert ma már hétvégeken sem lehet torlódásmentesen közlekedni a lezárások tovagyűrűző hatása miatt. A hétköznapi lezárás eredménye pedig még több dugó, még súlyosabb levegőszennyezés lesz, a közelben lakók élete pedig rémálommá változik: dugóban álló autók zaja, kipufogógázai, az összes mellékutcát elárasztják majd a "menekülő utat" kereső autósok. A kérdőív eléggé manipulatív, de ami lehangolóbb: másfél hónap alatt a készítők szerint „A kérdőívre eddig 3387 kitöltés érkezett” Még ha minden válaszoló a lezárásra szavazna is, Önök komolyan akarnak több százezer közlekedő budapesti életének ellehetetlenítéséről háromezeregynéhányszáz ember véleménye alapján dönteni? Ezt Önöknél milyen demokratikus elvek lapján találták ki? Nevetségesnek tartanám ezt az egész "mondd el a véleményed" bohóckodást, ha nem lenne ennyire tragikus a végeredménye már a mostani lezárásoknak is.

21 napja
A Karigerinek nem esik le, hogy nem az általa megvédeni kívánt belvárosiak szavazták meg, hanem főleg a külváros. Most ezekre zúdítja rá fokozatosan a belvárosból kiszorított forgalmat. Miért nem a Bp-re behajtást korlátozzuk? Nem a pestiket osztjuk kasztokra lakhely szerint... Majd ha az agglomeráció olcsó ingatlanárait kihasználók nem a városon élősködnek talán jobb lesz mindenkinek. Ugye miért fizet olyan bérletért egy pesti, ami MÁVra, Volánbuszra is jó? Sose használja az emberek java, de ebből van kereszt finanszírozva az agglomerációs közlekedés. Aztán a Volánsofőr nem akar felengedni, a rá érvényes bérlettel. Az utak hasonlóképp csordultig vannak a beáramló autókkal. Kellemes, használható Duna partot szeretnénk? Akkor előszőr csináljunk megfelelő Észak-Déli tömegközlekedést, nem Hév-Villamos-Villamos-Metró átszállási sorral. Majd ha a soroksári hév elvisz az Árpád hídig, akkor lehet gondolkodni tovább. Egyenlőre körül lehet nézni Budapest Duna partjain, hogy vajon nem kellene-e előbb az RSD-t kihasználni, ahol jelenleg gyakorlatilag semmi nincs a pesti oldalon, csak rozsdaövezet. Kellene olyan kerékpáros infrastruktúra, ami az agglomerációt és a külső kerületeket ellátja, megfelelő, gyorsan tekerhető kerékbárutakkal, amik nem kacsáznak össze-vissza, hanem egyenesen behoznak a városba. Ha mindezen túlvagyunk, akkor kell gazdagékkal foglalkozni a belvárosban. Talán úgy a szavazókat is sikerül megtartani.

21 napja
...És behajtási díjat bevezetni! Budapestre! Városhatáron szépen kicsengetni 200 forintot. Kisteherautók 1000-et. Meglátjuk mekkora lesz a dugó utána.

19 napja
Csak áldani tudom aki végre nem csak beszélt róla, de meg is valósītotta! S te autós! Nehogy elszėgyelld magad,de hangoztasd fennen míly gyilkos kárt okozol bűzölgő,zajos gépezeteddel? S ha már vagy olyan galád,bújjál tán el lesütött fejjel!! De legalábbis vonulj el oda ahol kevesebbet ártasz,rombolsz!!! Eddig észre sem tudtuk venni,hisz levegőt sem lehetett venni-miattad,milyen gyönyörű szép helyen élünk! Egyáltalán miből gondolod, hogy jogod van ezt elvenni másoktól pokoli masináddal? Van- e körūlötted élet? Madarak,virágok,gyermekek?-ez ÉLET! Ez való a Dunapartra, s te ezt mind elūzted! Nem szeretnénk būzt,zajt,hatfülū , sérült gyermekeket-Ez Nem Élet!- Miért nem lehet egy Boldogabb, harmónikusabb,nyugodtabb része a Létnek? Köszönöm

19 napja
Egyébként mi a probléma a Duna parton átmenő tömegközlekedéssel? Északi és déli irányban járnak a hévek ami teljesen normális. Persze azt nem mondom, hogy nem lehetne egy kicsit korszerűsíteni és mondjuk megszűrni a rossz szagú embereket,mondjuk büdös járatot is indíthatnak napi több alkalommal ahol elvannak különítve,ők úgysem sietnek sehova valószínű dolgozni nem járnak.Kezdetnek mondjuk ez egy megoldás lenne. aA villamosokkal szerintem semmi probléma nincsen a fonódot teljesen tökéletesen megcsinálták,a pesti oldalon a kettes villamos szintén tökéletes. Akkor miért kellene bejönni autóval és elvenni a Duna partot,bűzzel elárasztani az egész várost? Miért nem tudják az autósok is igénybe venni a tömegközlekedést? Ja hogy a sokkal kényelmesebbek? Hát akkor használják az autójukat mondjuk városon kívül vagy körgyűrű ben vagy ahogy gondolják vagy ne használják! Hát ha a problémát meg kell szüntetni, akkor meg kell szüntetni! Ők okozzák a problémát! Ki mondja azt meg, hogy gondoskodni kell az áthaladásukról pont a város szívében tönkretéve azt, nem beszélve azokról akik csak tranzit ként tipornak át rajta mint a Tatárjárás! Miért kéne vele foglalkozni, ugyan kérem ez nevetséges! Az ő kényelmül miatt, mert nem tudnak a kocsijuk nélkül egy métert megtenni ennyire el vannak kényelmesedve, egyenlőre ők csinálják a problémát! Nem is értem ez nevetséges ha nem hajlandók a tömegközlekedést igénybe venni nem jönnek be a városba és ennyi, az egész ilyen egyszerű mennek amerre akarnak! A főváros megteszi a magáét biztosítja az eljutás A-B, milyen érdekes az emberek többségének megfelel! Azt nem mondom, hogy mennyire kényelmes, vagy annyira kényelmes e mint az autó! De nehogy már ez legyen a szempont, ugyan kérem nem nem gondoljuk, hogy egyesek kicsit el vannak …..szállva..s nem pozitíve!! Mondjuk ez a szuvenir joguk! Egész egyszerűen nem kell beengedni a városba ilyen egyszerű! Soha az életben nem lesz nyugalom, tiszta levegőt és normális élet! Már így is túl régóta uralják a város! Azt is meg kéne vizsgálni például egyszer, hogy ki miért száll be az autójába, csak a kényelem miatt mert ugye oda is kocsival jár ahova amúgy még a király is gyalog menne mert az AUTÓM úgy bele van ivakodva az emberek életében mint egy szelet kenyér egy pohár víz! Elég szomorú gondolkodjunk azért el ezen! Nem kéne ennyire el kényelmesedni, s hagyni, hogy emberek ezért még felemelik a szavukat! Azért egy picit nonszensz szerintem! Sokan járnak tömegközlekedési eszközökkel, nem beszélve a biciklirők!ll Azért a budai bicikliúton például egész normálisan lehet haladni. Persze természetesen korszerűsíteni kellene a bicikli utakat nagyon nagyon de hát ez szerintem nem olyan kivitelezhetetlen mint amilyen sokat fordítanak például az autóutakra! Egyébként a negyven fok a rakparton témakörhöz: gondolom, ahogyan régen is volt pár kőépületet wc-nek, padok, fák….talán ez még nem lenne olyan hatalmas nagy anyagi teher…. Tényleg miért is kellene más emberek tranzit-abnormális kocsiffüggő, kényelempôfeteg látásmódja miatt egy békés, nyugodt tiszta, harmonikus, jó levegőjű dunaparti csodát feladni???? Az autó: hangos, büdös, stressz keltő,félelemkeltő, balesetveszélyes, mérgező! Aki ezt szereti, ám csinálja valahol kint a préri ahol nem zavar vele másokat de ne hozza be a városba, mert nem IDE való! Ráadásul itt csak a dugót tetézi, az ember meg addig elpusztul! Menjen a sztrádára ott repeszthet vele, terpeszkedett benne kénye kedvére! Lábjegyzet: Az sem lenne baj ha a kipufogó egy részét a saját légterébe vezetné vissza, hogy kicsit érezze át mit hagy maga mögött! Már bocsánat! Elég szomorú hogy a kisgyerekek már előbb tudnak brümmögni és előbb tudják kimondani azt hogy ato, mint, hogy anya meg apa! Egész egyszerűen erre nincs mentség, nem kéne beleülni, ennyi és kész! Előtte is volt ám ÉLET, bizony! Hihetetlen de igaz!! Már úgy értem az élet volt igazabb! Egy nyugodtabb, értelmesebb,békésebb tisztább világ! Bízzunk benne, hogy talán visszajöhet még a mi életünkben! Köszönjük! Jó ėjt!