Sebességcsökkentés a Szentendrei és a Vörösvári úton

A Vörösvári út és a Szentendrei út eleje sűrűn lakott része a városnak, ahol eddig mégis 60 km/h-val haladhattak az autók. Most néhány hónapra 50 km/h-ra csökken a megengedett sebesség, és azt szeretnénk megtudni, milyen változást érzékelnek a városlakók.
"
A HÍREK között megismerkedhetsz a változtatás részleteivel, augusztus 15-től szeptember 30-ig pedig kitöltheted kérdőívünket, hogy a tapasztalataidat is megoszthasd velünk!




HELY
III. kerület, a Szentendrei út eleje és a Vörösvári út
(220 értékelés)
Értékelem a projektötletet
3 hónapja
Minden szabály annyit ér, amennyire be tudják tartatni. A jelenlegi korlátozás sem tartja vissza a száguldozókat!

2 hónapja
A 10 km/h-ás sebességcsökkentésnek semmi pozitív hatása nincs, csak a dugót növeli. Nyugodtan emeljék fel 70-re.

2 hónapja
Inkább felemelni kellene mint csökkenteni és ezzel párhuzamosan ezeken az utakon a zöldhullámot teljes mértékben és feltétel nélkül kialakítani !

2 hónapja
Semmi értelme. Csak a dugót növeli.

2 hónapja
Értelmetlen! Ezzel nem fog csökkenni a légszennyezettség! A magas légszennyezettséget nem a magas sebesség, hanem a dugók okozzák! Tehát a meghozott intézkedés pont ellentétes a céllal! Nem lassítani, hanem nagyban növelni kellene a forgalom sebességét, minimálisra csökkenteni a dugókban való ácsorgást!

2 hónapja
A kutyát sem érdekli. (úgymint autós sem mint lakó.)

2 hónapja
Pótcselekvés, látszatmegoldás.... Biciklisávok kialakításának nincs értelme a Szentendrei úton, a jelzett szakaszon mindenütt 3-4 méter széles járdák vannak, ahol festegetés nélkül most is jól lehet bicajozni ÉS gyalogolni. A betarthatatlan 50 km/h korlát meg abszurd egy 2 x 3 sávos gerincen - nem az a célja, hogy minél hatékonyabban átvezesse a forgalmat? ha meg dugó van (márpedig van) akkor tökmindegy. Ugorjatok neki a Szentendrein az éjszakai 130+ km/h gyorsulási versenyeknek, na AZ hangos, meg a mindenütt hiányzó P+R-eknek meg főleg az M0 északnyugatnak, nagyságrendileg több haszna, pozitív hatása lenne.

2 hónapja
Ezt valami agyhalott találta ki ,akinek fogalma sincs a közlekedésről.

2 hónapja
A sebességkorlátozások betartatásának ma nem adottak a feltételei. A sebességhatár túllépéséért járó bírságolás módját és összegét az alábbi kormányhatározat 1. melléklete szabályozza. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0700410.kor Itt jól látható, hogy 50 km/h határ esetén csak 65 km/h, de a traffipaxok hibahatárai miatt valójában csak 69 km/h sebesség esetén kezd bírságolni a rendőrség, és akkor is csak 30 000 Ft-ra. Ahhoz, hogy egy sebességhatár betartatható legyen, az alábbiakra van szükség: 1. A fenti kormányrendelet módosítására úgy, hogy a traffipaxok hibahatárait figyelembevéve sebességhatár +10% sebességértéktől már büntethető legyen a gyorshajtás (vagyis 50-nél 55-től, nem pedig 69-től). 2. A fenti kormányrendelet díjtételeinek megnövelése (30 000 látványosan nem kellően ijesztő a nagy többségnek, továbbá a rendőrség ésszerűen elvárható ellenőrzési mennyiségét is figyelembe kell venni) 3. A rendőrséget, mint a büntetés kiszabására törvény által kijelölt egyetlen szervet aktívabb, előre nem ismerhető helyszíneken történő, nagy mennyiségű járműre kiterjedő ellenőrzésre kell kötelezni. Ha pedig a Fővárosnak a sebességkorlátozás kiemelt célja, úgy ebben a kérdésben mihamarabb aktív párbeszédet kell kezdeményezni a kormánnyal, mint a fenti 3 kérdésben egyedüliként illetékes féllel.

kb. 2 hónapja
A kitöltés óta gondolkoztam, és találtam példát hatékony, mégis rendőri ellenőrzést és fizikai útakadályt nem igénylő módszert annak kikényszerítésére, hogy a járművezetők ne menjenek többel 50 km/h-nál: A SÁVOK SZÉLESSÉGÉNEK CSÖKKENTÉSÉRE VAN SZÜKSÉG. A BKK számos megvalósult projektjében megnyilvánul ez az elv, pl. a Széll Kálmán téren. Szűkebb sávok esetén jobban kell figyelni a szomszédos sávok forgalmára a biztonságos haladáshoz, ez óvatosságot, részletesebb figyelmet és így lassabb sebességet kényszerít ki. A mintaprojekt keretein belül ez könnyen kivitelezhető, fizikai akadályokkal kell szűkíteni az útfelületet és sárga ideglenes felfestésekkel jelölni az új, szűkebb sávokat.

21 napja
30at kéne bevezetni és akkor talán betartaná az 50-et a legtöbb tahó

21 napja
A Váci utat is hozzácsapnám a forgalomcsillapított bevezető utakhoz. A lakóépületeket is fasorokkal kellene elválasztani az utaktól, - az utakból pedig egy sávot szintén fásításra kellene felhasználni. A szűkebb keresztmetszet aligha okozna problémát. Persze P+R parkolókra szükség lenne és minimum bevezetném a Budapest matricát, hogy boldog-boldogtalan ne jöjjön a városba gépkocsival, csak azért, mert unatkozik. - Más nagyvárosokban ki vannak téve néhány száz méterenként kamerák, - meg sem próbál senki száguldozni, mindenki tudomásul veszi, hogy városban max. 30, jobb esetben 50... Felesleges itt háborogni emiatt, ki kell kényszeríteni, hogy ne érje meg autóval közlekedni. ... Polgártársak, semmilyen dugó nem lesz, ha az emberek leteszik az autót. Élhető környezet kell, a hőbörgés helyett.