Sebességcsökkentés az Üllői úton

A Könyves Kálmán körút és a Határ út között az Üllői út lakóházak között fekszik, mégis 60 km/h-val lehet rajta haladni. Most átmenetileg 50 km/h-ra csökken a sebességhatár, és a kezdeményező önkormányzatok arra keresik a választ, vajon élhetőbbé válik-e a környék. 
"
A HÍREK között megismerkedhetsz a változtatás részleteivel, augusztus 15-től szeptember 30-ig pedig kitöltheted kérdőívünket, hogy a tapasztalataidat is megoszthasd velünk!


HELY
az Üllői út Könyves Kálmán krt. és Határ út közötti szakasza
(120 értékelés)
Értékelem a projektötletet
2 hónapja
Semmi értelme

2 hónapja
Felesleges és értelmetlen intézkedés. Ezúton kérjük visszaállítani az eredeti állapotot!

2 hónapja
Értelmetlen dolog!

2 hónapja
Értelmetlen! Ezzel nem fog csökkenni a légszennyezettség! A magas légszennyezettséget nem a magas sebesség, hanem a dugók okozzák! Tehát a meghozott intézkedés pont ellentétes a céllal! Nem lassítani, hanem nagyban növelni kellene a forgalom sebességét, minimálisra csökkenteni a dugókban való ácsorgást!

2 hónapja
Nagyon fontos döntés és nem szabad visszavonni! Mindennap ott megyek dolgozni, sokszor gondolok rá, milyen lehet ilyen zajban élni (korábbi élettapasztalatomból tudom is, milyen.) Az 50km/h-nak elsősorban a zajterhelés és a biztonság szempontjából van óriási jelentősége, ezek pedig vitathatatlan előnyök. Ellenben a dugókban való ácsorgást nem a sebességkorlátozás, hanem a túl sok autó okozza.

2 hónapja
A sebességkorlátozások betartatásának ma nem adottak a feltételei. A sebességhatár túllépéséért járó bírságolás módját és összegét az alábbi kormányhatározat 1. melléklete szabályozza. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0700410.kor Itt jól látható, hogy 50 km/h határ esetén csak 65 km/h, de a traffipaxok hibahatárai miatt valójában csak 69 km/h sebesség esetén kezd bírságolni a rendőrség, és akkor is csak 30 000 Ft-ra. Ahhoz, hogy egy sebességhatár betartatható legyen, az alábbiakra van szükség: 1. A fenti kormányrendelet módosítására úgy, hogy a traffipaxok hibahatárait figyelembevéve sebességhatár +10% sebességértéktől már büntethető legyen a gyorshajtás (vagyis 50-nél 55-től, nem pedig 69-től). 2. A fenti kormányrendelet díjtételeinek megnövelése (30 000 látványosan nem kellően ijesztő a nagy többségnek, továbbá a rendőrség ésszerűen elvárható ellenőrzési mennyiségét is figyelembe kell venni) 3. A rendőrséget, mint a büntetés kiszabására törvény által kijelölt egyetlen szervet aktívabb, előre nem ismerhető helyszíneken történő, nagy mennyiségű járműre kiterjedő ellenőrzésre kell kötelezni. Ha pedig a Fővárosnak a sebességkorlátozás kiemelt célja, úgy ebben a kérdésben mihamarabb aktív párbeszédet kell kezdeményezni a kormánnyal, mint a fenti 3 kérdésben egyedüliként illetékes féllel.

kb. 2 hónapja
Egy igazi idióta, aki kitalálta! A forgalom tempója nem az 50-et igazolja. Sőt! /Inkább 70!/ Nem véletlen, hogy a BKV járatok is tesznek erre a baromságra! Ugyanígy baromság a Budafoki úton a sebességkorlátozás. Ahogy a Budafoki részleges egyirányúsítása is az! Ja, és a fdelesleges bringasávjaitokat is dugjátok fel magatoknak! Ne erőltessétek ezt, nem megy!

kb. 2 hónapja
A kitöltés óta gondolkoztam, és találtam példát hatékony, mégis rendőri ellenőrzést és fizikai útakadályt nem igénylő módszert annak kikényszerítésére, hogy a járművezetők ne menjenek többel 50 km/h-nál: A SÁVOK SZÉLESSÉGÉNEK CSÖKKENTÉSÉRE VAN SZÜKSÉG. A BKK számos megvalósult projektjében megnyilvánul ez az elv, pl. a Széll Kálmán téren. Szűkebb sávok esetén jobban kell figyelni a szomszédos sávok forgalmára a biztonságos haladáshoz, ez óvatosságot, részletesebb figyelmet és így lassabb sebességet kényszerít ki. A mintaprojekt keretein belül ez könnyen kivitelezhető, fizikai akadályokkal kell szűkíteni az útfelületet és sárga ideglenes felfestésekkel jelölni az új, szűkebb sávokat.