Belső-Erzsébetváros átfogó forgalomcsillapítása

Az Andrássy út - Nagykörút - Rákóczi út -Károly körút közötti terület utcáit nagyrészt elfoglalják az autók. A Fővárosi Önkormányzat a VI. és VII. kerületi önkormányzatokkal közösen szeretné élhetőbbé tenni ezt a városrészt is, ezért ideiglenes forgalmi rendet vezet be.
"
A HÍREK között megismerkedhetsz a változtatás részleteivel, szeptember 28-tól pedig közzétesszük kérdőívünket, hogy a tapasztalataidat is megoszthasd velünk!




HELY
Andrássy út - Nagykörút - Rákóczi út - Károly körút közötti terület
(186 értékelés)
Értékelem a projektötletet
2 hónapja
1. Egyirányú labirintus: hosszabb, lassabb úton megközelíthető úticélok, a járművek a szükségesnél többet tartózkodnak a forgalomban => nagyobb forgalom, magasabb légszennyezettség 2. Kevesebb parkolóhely: még több járó motorral keringő, helyet kereső, ingerült autós, mert nem találnak parkolóhelyet => nagyobb forgalom, magasabb légszennyezettség 3. Menekülő utak elzárása: még nagyobb dugó a körúton, Rákóczi úton A kezdeményezés céljával egyetértek, támogatom, csak az eszközt nem tartom megfelelőnek.

2 hónapja
A táblák már szombaton este is kint voltak, teljes a káosz. Úgy tűnik, elfelejtették letakarni addig, amíg be nem vezetik az új rendet.... Ez így eléggé dilettáns bevezetése egy jó ügynek! Természetesen az online navigációk sem tudnak ezekről a változásokról, mert nyilván ők is úgy tudták, hogy ez csak aug. 10-től (most azt olvasom 15-től) lesznek bevezetve.... Van baj...

2 hónapja
Élhető városhoz jó levegő, csend és zöld szükséges. Támogatom az autóforgalom korlátozását. Nyugaton mindenhonnan tiltják ki az autókat. Sőt sétáló hidak is vannak.

2 hónapja
Gratulálok az illetékeseknek. "Közösségi tervezés" úgy, hogy holnaptól bevezetik. Sok időt hagytak a "dialógra". A forgalom attól fog csillapodni, ha az egész város behajtási rendszerét és az autók forgalomban tartásának szisztémáját (környezetvédelmi besorolások+adóztatás viszonya, pl.) radikálisan reformálják, nem pedig attól, hogy forgatjuk az irányokat a két körút között, amitől csak még nagyobb szívás lesz a közlekedés és a parkolás. Ez így, ebben a formában elhamarkodott és amatőr, a "közösséginek" és az "élhetőnek" pont a szöges ellentéte. A gondolkodás és a hozzáértés teljes hiánya.

2 hónapja
A hozzá nem értés kiváló példája. Még kerületi szinten is kész röhej az elképzelés. Gondolt valaki a mozgáskorlátozottakra? Parkolóhelyek szűnnek meg. Gyalogoljon a mozgáskorlátozott, mert lehet, hogy éppen ott szűnt meg a parkolóhely, ahová menne? Persze, mondhatjátok, hogy úgysem lenne parkolóhely! Talán mégis! De így kizárt ennek a lehetősége. Közben hangoztatjátok a szociális érzékenységeteket?! Csak sajnálni tudom ezt az elképzelést ami szerintem az ott élőknek sem mindenkinek jó.

2 hónapja
Míg a belváros forgalomcsillapítása dícséretes cél, azt azért meg kell jegyezni, hogy a gyerekes/mozgáskorlátozott szempontok megint csak teljesen elfelejtődtek a nagy tervezgetésben. Csak egyetlen példa: kinek jut az eszébe pont a Dob utcai bölcsőde környékén teljesen leírtani a parkolóhelyeket? Ez kizárólag a Gozsdu udvar és környéke buliturisztikai céljait szolgálja, de nem az itt élőkét. Az itt élőkét az szolgálná, ha a bölcsőde körül rövidtávú (baby drop-off) parkolókat alakítanának ki, lehetőség szerint mozgáskorlátozott parkolóval kiegészülve. Az egész belvárosi terv kicsit ilyen - aki itt lakik, majd talán megszokja, a lényeg, hogy a bulizó angol legénybucsusokat ne zavarják a járművek. Perill ez most így néz ki, attól tartok.

2 hónapja
Teljes káosz, elvesznek 129 parkolóhelyet egy olyna helyről, ahol alapból lehetetlen találni szabad helyet. Megértem, ha csökkenteni szeretnék az átmenő forgalmat, támogatom is, de én itt lakok, a mindennapjaimat nehezítik meg vele, nem csak a parkolóhely vadászás szempontjából, de a munkába járást is, hiszen ennek köszönhetően még egyszer annyi ideig lehet körözni a területen, hogy végre ki lehessen hajtani. Először azokat az autókat kellene eltüntetni, amelyeket nem mozgattak meg hosszú idő óta, ztána lehetne beszélni arról, hogy parkolókat szüntetnek meg. Plusz nem lenne rossz, ha kialakítanának olyan mélygarázsrendszereket, ahol a havi bérlet nem 30 ezer forintba kerül...

2 hónapja
Ahhoz,hogy bármiféle belső forgalomcsillapítást bevezetnének két alapvető intézkedés szükséges: 1. Nagy számú P+R parkoló kialakítása a városba bevezető utakon.Itt most SENKIT nem érdekel,hogy hogyan oldják meg.Nem a duma kell hanem cselekedni ! 1 éven belül min. 10-15 nagy befogadó képességű P+R parkoló kiépítése és büzemelése. 2. A várost átszelő fő közlekedési sugárutak (akár a külső gyűrű Hungária krt) Akár a belső gyűrű Körutakon azonnali hatállyal és feltétel nélkül a közlekedési lámpák felülvizsgálata és normális zöld hullám kialakítása. Az egy vicc,hogy jelen pillanatban a Körúton nem lehet 2 kereszteződésen zöld lámpánál átjutni.Folyamatosan szinte minden gyalogátkelőnél meg kell állni és újra indulni.Ezáltal megakad a forgalom és folyamatos dugók alakulnak ki.Legelőször ezt kell megoldani és csak utána lezárni,egyirányúsítani utcákat !

2 hónapja
Ma reggeli tapasztalat: Székely Mihály utcából (kerületi lakosként) kijutási kísérletek. Andrássy felől egyirányú, ez nem változott (délutánig ... de erről később), kifelé Király utca Deák tér fel egyirányú ... volt, mától behajtani tilos. A csodás projektnek köszönhetően ez össze-vissza lett, a Király utca, hol egyik, hol a másik irányba egyirányú. Jelen esetben felfelé, a Körút felé lenne egyirányú, de ezt kb 10-15 autós reggel nem tudta és bent álltak, bejöttek szembe a forgalommal, 10 autó meg nem tud és nem is fog visszatolatni, hiába vannak tilosban. Régen (tegnap) volt ugye még a Kazinczy utca, mint menekülési lehetőség, de ma már ez is behajtani tilos, kivéve célforgalom. Szóval a 4 útirányból csak 1 volt a járható, ahol 10 utós állt szembe a forgalommal. Délután ez annyival tetőzött, hogy a Székely Mihályt a másik oldalról is lezárták, mert egy daru szenvedett ott, így az a csodás helyzet alakult ki, a várostervezés és közlekedésszervezés csúcsa, hogy az utca, ahol két társasház komplexum is van (egyik 3 lépcsőházas, egyenként 8 emeletes) mindkét oldaláról behajtani tilos volt. A megoldás az lett, hogy a rövidebb tiloson keresztül bementem, mert ott lakok, szóval nagyon választásom nem volt, hacsak nem akartam az autómba átköltözni. Eredmény: eddig a belvárosban 2 percet töltöttem reggel és délután az autómmal, mostantól ez 30-40 perc kipuffogógáz-pöfékelés lesz. Innen gratulálok az ötletgazdának.

2 hónapja
Teljesen elfogadhatatlan, hogy a kerületi, autóval rendelkező autósokat szívatják az ilyen átgondolatlan kényszerintézkedésekkel. A fél kerületet körbe kell autózni jelenleg, hogy elhagyjuk az otthonunkat, vagy hazamehessünk. Ami eddig pár perc volt, az most több tíz perc is lehet. (Mert áruszállító autó és taxis nem lesz kevesebb.) , Így csak a dugó lesz nagyobb, és azért nem igazán gondolom, hogy le kellene mondani autónkról, mert néhányan "zöld Budapestről" álmodoznak álszenteskedve átgondolatlanul, közben meg azt a kevés fa kivágását, ami még a kerületben van, támogatják sunyiban! Szóval, így nem jobb lesz és élhetőbb a város, hanem sokkal élhetetlenebb a hatalmas keringő kocsik, kipuffogógáza miatt!!!

2 hónapja
Támogatom az átmenő autóforgalom korlátozását és a belső részeken a szűk utcákban a gyalogosfelületek növelését. Korábban nagyon rosszul lehetett gyalogosan erre közlekedni a mindenhol leparkoló autók miatt. Hiányolom viszont, hogy a felszabaduló helyeken nem kerültek ki a projekt ideje alatt virágtartók, növények, stb valamint dizájnos utcabútorok, amivel igazán illusztrálni lehetne, hogy milyen más képet mutatna a környék a teleparkolt utcák helyett.

2 hónapja
Nem vagyok se helyi lakos, se közlekedésmérnök, viszont napi szinten kerékpárral közlekedem munkába az érintett területen (Deák felé a Király utca, Deákról Zugló felé a Dob utca volt eddig a bevett vonal). Sajnos a keresztutcánként változó kötelező haladási irány, a szűk utcák és egy-egy autós vállalhatatlan vezetési stílusa alkalmatlanná tették a fent említett két útvonalat kerékpáros közlekedésre. A kezdeményezést magát támogatom, a Király utca utolsó szakaszának lezárása remek ötlet, azt is el tudom képzelni hogy a Károly körút - Deák Ferenc tér szakasz átengedő képessége sokat javult. Az értelmi szerzőknek sok sikert és kitartást kívánok, mind a forgalomcsillapítást mind az autós közlekedés visszaszorítását támogatom. Ez egy hosszú, heves ellenállással kikövezett út, de csak így fejlődhet Budapest élhető európai várossá.

2 hónapja
Szörnyű, borzasztó, idegtépő, dugós, káoszos és 100x rosszabb lett mint volt! Az ötletgazdákat a helyszínen szívesen látnánk családtagjaikkal (anya) együtt, hogy számukra a véleményünket ott kifejezzük! Vissza kell állítani a régi táblákat és parkolóhelyeket!

2 hónapja
Teljes káosz! az sok kerékpáros nem más mint étel futár! azt igérték majd megkérdezik az embereket! Na ez is egy nagy kamu duma volt! Egy kisebbség probálja beállitani, hogy ő a tőbbség.Így csak annak élhető aki gyalogol vagy kerékpározik! Nem mindenki lakhat Budán.

2 hónapja
A Wesselényi utca, Dohány utca, Dob utca egy-egy szakaszán a forgalom megfordítása miatt sikerült néhány nap alatt káoszt csinálni. A kisebb utcákban áll a forgalom, a Rákóczi úton már augusztusban, amikor kevesebben közlekednek, folyamatosak a közlekedési dugók. Megszüntették a menekülő útvonalakat, ha pl. a Rákóczi úton baleset, útbontás történne, nincs alternatív lehetőség. Ha Belső Erzsébetvárosban szeretnék eljutni valahova, az lassan labirintus játékhoz hasonlít. A Rákóczi úttal párhuzamosan , mindkét irányban szükség van 1-1 alternatív közlekedési útra. Ez a közlekedési változtatás nem megoldás!

2 hónapja
Nem alternatív közlekedési útvonalra, hanem kisebb forgalomra, kevesebb, a belvárosba beáramló autóra van szükség. Ez csak így érhető el, ami először nyilván dugókat okoz, később kevesebb autót. Egy nap alatt ez a probléma nem megoldható. Természetesen az egész rendszert át kell gondolni, és már eleve a belvárosba a behajtást korlátozni. A helyi parkolással kapcsolatban pedig el kellene gondolkodni a parkolóhelyek nagy részének fenntartását a helyi lakóknak, ahogy ez Bécs belső kerületeiben is van. Persze aki csak áthajtani szeretne a belvároson az sosem fog ezekkel egyet érteni, de inkább az itt lakókat kell figyelembe venni. Kitartást kívánok, az ellenzőknek mindig nagyobb lesz a hangja, mint akik csendben örülnek a változásnak.

2 hónapja
Az Asbóth utcában nem lehet megfordulni, így zsákutcát csinálni merő hülyeség volt. A Király utca lezárásai, irányváltásai miatt a körzet elhagyása csak lényegesen hosszabb úton történhet meg, ennyivel nagyobb környezetszennyezést is okozva. A rendkívül szűk Holló utcára rávezetett forgalom élhetetlenné teszi a környéket, még gyalogosan se biztonságos. A parklóhelyek megszüntetése (pl. Asbóth) nem tudja a forgalmat csökkentetni, csak annyival többen fognak parkolóhelyet keresve szerencsétlenkedni a belvárosban. A Madách téri üzletek, szálloda áruforgalma megoldatlan, kaotikus. Javaslom az eredeti állapot sürgős visszaállítását és a helyben lakók ingyenes (kedvezményes) parkolási lehetőségének megszűntetését.

2 hónapja
Nagyjából 10méteren múlik, hogy beforduljak a Vasvári Pál utcára a Király utcáról, hogy megközelítsem a mélygarázst a Paulay Ede utca végén. Helyette 15percet araszolhatok, hogy megkerüljek két háztömböt. Plusz éjszaka a sok járókelő között még nehezebb a haladás és a sok változtatás nem segít rajta, mert sokan tanácstalanok, mert nem találják az uticéljukat. Ezzel a változtatással feleslegesen nagy útvonalat generáltak és jóval nagyobb forgalmat is.

2 hónapja
120 parkoló megszüntetés egy olyan helyen ahol az itt lakók már eddig sem tudtak parkolni az emberek elleni politizálás. Mint VII. kerületi lakos első kézből tudom hogy milyen nehéz leparkolni ha munka után vagy bevásárlásból érkezi haza valaki. A parkolók megszüntetése helyett pl. a Kazinczy utcában nem lehetet volna kitenni hogy a várakozás csak a helyi parkolási engedéllyel megengedett? De igen csak akkor kevesebbet lehetne büntetni. Természetesen aljas módon akkor kerül bevezetésre amikor sokan szabadságon vannak hogy ne látszódjon a valódi hatása. Vonják vissza ezeket az idióta intézkedéseket.

kb. 2 hónapja
Átgondolatlan, zagyva kapkodás , még látszateredmények is elmaradtak, az egész olyan mind Karácson és társai eddigi kormányzása - adósságok felhalmozása , a szükséges dolgok elhanyagolása , alibi irányítás a város minden pontján.

kb. 2 hónapja
Mint helyi lakos alapvetően támogatom a forgalomcsillapítást, és a gyalogos közlekedés élhetőbbé tételét a Dob utcában, de a bevezetett megoldás átgondolatlan, balesetveszélyes. Nehézkes, bizonyos esetekben ellehetetlenül a közlekedés a mentőautók számára, mely emberi életekbe kerülhet. A kukásautók és árúszállító furgonok sok kereszteződésnél a megváltoztatott menetirány miatt nem, vagy csak több perces manőverezés után tudnak befordulni, ezzel feltartva a forgalmat, dugót okozva. A Dob utca, Kazinczy utca sarkáról korábban az Erzsébet körútra kijutni elég volt végig menni a Dob utcán, most 3 másik utcán is át kell haladni, olykor nagy szemekkel nézünk egymásra a szembe jövő autók vezetőivel. Eredmény: hosszabb útvonal, nagyobb környezetszennyezés, egyes szűk utcák túlterhelése. Jobb megoldás lenne az eredeti forgalmi rend visszaállítása, de úgy, hogy az 5. kerület egyes részeihez hasonlóan alakítsanak ki az úttestbe süllyedő oszlopokat kamera rendszerrel, mely a rendszám alapján automatikusan beengedi az itt lakókat, vagy a célforgalomra közlekedőket (ja, hogy ez pénzbe kerül…), mert a jelenlegi helyzet elsősorban az itt lakók életét nehezíti.

kb. 1 hónapja
a Szept 21.- vel őrületről ,az un. II. ütemről nem is volt szó Budáról , a Rákocszi utról , hogy a búbánatba lehet bejutni a kerületbe , anélkül ,hogy a Blahát 2x ne keresztezném, ill . ne kelljen 1km többet ülni a "forgalomcsillapított" ( aza dugóbaráttá avanzsált) körúton A Nagydiófa utca Rákoczi út -Dohány közötti szakaszának a megforgatása az egyik legnagyobb kitolás azokkal ,akik itt laknak és szerencsétlen módón MÉG van autójuk , fizetnek érte , csak épp hazajutni nem tudnak Nagyon röviden és velősen : BAROMSÁG ! és az is egy BAROM aki kitalálta és engedélyezte

kb. 1 hónapja
Csatlakoznék a "második ütemmel" kapcsolatos hozzászólásokhoz. Az első ütemben a Király utcát a Székely Mihály utca felett leterelték a Klauzál tér felé. Aki szeretett volna otthonról kihajtani, az mehetett a körútnak vagy a Klauzál utcán kiment a Rákóczira. Ez sem volt optimális, de meg lehetett oldani. Mától a Klauzál utcát a Rákóczi út felől egyirányúsították, magyarul a Klauzál tér zsákutca lett innen (ezt persze semmilyen tábla nem jelzi, legalábbis reggel nem jelezte, behajtva forgolódott mindenki vissza a reggeli csúcsban). Ennek eredményeképp a teljes Király utcát sikerült az ezen a szakaszon még mindig egysávos Nagykörútra ráterelni. Gratulálok. És nem, nem tudom elkerülni a kerületet, miután itt élek. Itt már rég nem az átmenő forgalomról van szó, a kerületi lakosokkal van egyedül kiszúrva. Mindenki más messzire kerüli ezt a káoszt, amit sikerült csinálni, mi egyedül nem tudjuk.

26 napja
Az első ütem változtatásai még jók voltak a második változtatással csak azt érték el, hogy az autósok fél órát keringenek a Wesselényi utcában mire végig jutnak rajta. Ez a labirintus rendszer csak rontja a levegőt nem javítja.

23 napja
Radikális változást! Ez egy jószándékú pozitív projekt, azonban ilyen tempóban kb. 2050-re se érjük el a holland városok jelenlegi autómentességi szintjét. Tessék kevesebb utcában ámde ott radikális változásokat végrehajtani és megnézni annak a hatását! Pl. teljes autós forgalom kitiltás és az összes parkolóhely felszámolása egy-egy komolyabb hosszabb utcában.

14 napja
A Rumbach Sebestyén utcában jellemzően késő esténkén bukkannak fel a gyorsulni vágyó, sportkipufogóval felszerelt fenegyerekek, akik a Királyból az utcára ráfordulva padlógázzal jönnek el a Zsinagógáig. Ez nem csak rettentő zajt, de az utcában közlekedők számára komoly biztonsági kockázatot is jelent. Nagy szükség lenne két fekvőrendőrre és/vagy a 30 km/órás sebességkorlátozásra. Az egyik fekvőrendőrt gyalogos szempontból nagyon forgalmas Rumbach és a Madách Imre út kereszteződés elé, a másikat pedig közvetlenül a Zsinagóga utáni útszűkület elé lenne célszerű elhelyezni. Ily módon egyszerre lehetne csökkenteni a zajszennyezést, illetve növelni a szabályosan közlekedő gyalogokos és kerékpárosok biztonságát.