Címszavakban
- Az eddigi 60 helyett 50 km/h-val lehet hajtani a Szentendrei út elején
és a Vörösvári úton.
- A Fővárosi és a kerületi önkormányzat az itt élők tapasztalatai alapján szeretné hosszabb távon is biztonságosabbá tenni a környéket.
Óbuda belső területein nagy forgalmú főutak
vezetnek keresztül, amelyek a 10-es és a 11-es főút forgalmát vezetik rá az
Árpád hídra. Ezek a kétszer három-négy sáv szélességű utak az óbudai lakótelep
tízemeletes házaihoz közel húzódnak, mégis 60 km/h-s sebességgel haladhat rajtuk
a közlekedés. A Szentendrei út és a Vörösvári úton több kereszteződés is ki van
alakítva, a gyalogos-átkelőhelyek révén gyalogosok is megjelennek az úttesten.
A nagyobb csomópontokban a gyalogosok
aluljárón tudják csak keresztezni a főutakat. Az akadálymentességi szempontok
érvényesítése érdekében további gyalogos-átkelőhelyek létesítése szükséges,
elsőként a Szentendrei úton a Raktár utcánál.
A mintaprojekt részeként azokon a szakaszokon,
ahol a lakóházak az útpályához közel találhatók, a megengedett legnagyobb
sebesség 60 km/h-ról 50 km/h-ra csökken, amelyet a jelzőlámpák megfelelő
összehangolása biztosít. A beavatkozás egyrészt a Szentendrei út elejét (a
Flórián tértől a Bogdáni útig), másrészt a Vörösvári utat (a Flórián tértől a
Bécsi útig) érinti.
Ha szoktál ezen a környéken járni, töltsd ki 2020.
augusztus 20-tól elérhető kérdőívünket, és mondd el, milyen változásokat
tapasztaltál a próbaidőszak során!